«دختر شینا» با دوازدهمین چاپ به نمایشگاه می‌آید

دوازدهمین چاپ کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم خیر محمدی کنعان که به کوشش بهناز ضرابی زاده گردآوری شده توسط سوره مهر در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ - 06April 2014

«دختر شینا» با دوازدهمین چاپ به نمایشگاه می‌آید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این کتاب، روایت خاطرات قدم خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید ستار ابراهیمی از شهدای برجسته استان همدان است که در عملیات والفجر ۸ به شهادت رسید. قدم خیر محمدی کنعان در حالی که تنها ۲۲ سال داشت همسرش به شهادت رسید و از آن زمان و با وجود ۵ فرزند، ازدواج نکرد و به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرد.

بهناز ضرابی زاده که نگارش این اثر را برعهده داشته، درباره شخصیت راوی کتاب گفت: این موضوع برای من بسیار تامل برانگیز بود، زنی که در روستا زندگی میکرد به فضای شهر آمده و به تنهایی در اوج جوانی، تمام هم و غمش بزرگ کردن فرزندانش شده بود. بنابراین تصمیم گرفتم درباره فراز و نشیبهای زندگی این زن با او مصاحبه کنم.

این داستان نویس کودک درباره عنوان کتاب «دختر شینا» اظهار داشت: همه درباره این عنوان از من سوال میکنند، که شینا به چه معناست، یک اتفاق خاص باعث انتخاب این عنوان برای کتاب شده که راز آن با خواندن کتاب برای مخاطب آشکار میشود، چرا که هر زن و مرد جوانی باید این خاطرات جذاب را بخواند.

پیشتر، سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی درباره این کتاب گفته بود: در این کتاب این زن فداکار بیان میکند که با تمام سختیهای زندگی در زمان جنگ چه زندگی قشنگ و شیرینی را تجربه کرده و این الگوی زندگی اسلامی است که خواندن آن اشک انسان را در میآورد.

گفتنی است چاپ دوازدهم این کتاب در ۲۶۴ صفحه، قطع رقعی در نمایشگاه کتاب در اختیارعلاقهمندان قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها