حجت الاسلام علی سعیدی:

قدر ماه رمضان و شب های قدر را بدانیم/ حتی نفس کشیدن در این ماه عبادت است

نماینده ولی فقیه در سپاه، ارزش ومنزلت شب های قدر و ماه رمضان را نامحدود عنوان کرد و گفت: فلسفه وجودی ماه رمضان به فلسفه خلقت انسان برمی گردد.
کد خبر: ۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸ - 28July 2013

قدر ماه رمضان و شب های قدر را بدانیم/ حتی نفس کشیدن در این ماه عبادت است

حجت الاسلام علی سعیدی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه انسان یک مسافرابدی است  و هیچ گاه از بین نمی رود، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) نیز در این باره می فرمایند: «شما (انسان) برای بقا آفریده شده اید نه برای فانی شدن».

وی خاطرنشان کرد: انسان یک مسافری است که 5 منزل موقت دارد، عالم ذل، عالم جنین، دنیا، برزخ و زندگی ابدی در قیامت.

سعیدی خاطرنشان کرد: ابدی بودن انسان امری قطعی است، اما این که آن عالم ابدی همراه با لذت و زیبایی و علم و قدرت مطلق برای انسان باشد نیازمند دوره کار وتلاش است تا انسان بتواند به آن مقامات عالیه دست یابد و تنها مقطعی که بشر می تواند به این مقامات برسد،همین عالم دنیاست.

وی تصریح کرد: انسان تنها در دنیا می تواند با انجام اعمال اختیاری و آگاهانه خود، ذخیره وتوشه ای برای آخرت و زندگی ابدی خود فراهم کند و ماه رمضان بهترین فرصت برای ذخیره توشه انسان برای آخرت است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: در روایتی آمده  اگر انسان به اندازه 70 پیامبر عمر داشته باشد و به اندازه 70 پیامبر اعمال صالح خود ذخیره کند، باز این اعمال صالحه برای توشه آخرتش کم است؛ لذا بشر نیازمند است که در  ماه رمضان ضریب توشه اندوزی و ثواب خود را چندین برابر کند.

حجت الاسلام سعیدی خاطرنشان کرد: یک آیه قرآن در ماه مبارک رمضان معادل یک ختم قرآن و در شب قدر معادل 30 هزار برابر می شود و خداوند در شب های قدر درهای لطف و رحمت خود را برای بشر باز کرده که باید قدر این فرصت ها را بدانیم.

وی گفت: حتی نفس کشیدن وخوابیدن انسانها در ماه مبارک رمضان که امری قهری است، عبادت به شمار می روند و این از برکات این ماه خداست.

سعیدی اظهار داشت: نماز خواندن درمسجدالنبی هزار برابر و درمسجدالاحرام 100 هزار برابر ثواب دارد و این افزایش تصاعدی اعمال به خاطر این است که انسان بتواندعمر کوتاهش را طولانی کند و در دایره محدود زندگی اش برای نامحدودخودش کاری کند.

وی توبه و استغفار را یکی از فرصت های بشر در ماه رمضان بویژه لیالی قدر عنوان کرد و گفت: خداوند در طول سال توبه انسان را می پذیرد اما در شب های قدر خداوند فرصتی برای عفو بندگانش داده که بسیار این فرصت ها ارزشمند است.

سعیدی گفت: اگر انسان ها در شب های قدر با خداوند قرار ملاقات بگذارند  و توبه واستغفار کنند، خداوند بار سنگین گناهان غیرقابل جبران مثل دروغ و نگاه به نامحرم را نیز کاملا می بخشد.

وی دعا و طلب استغفار را از دیگر مزایای ماه رمضان عنوان کرد و گفت: ماه رمضان شب تصفیه گناهان است و فرصتی برای بازسازی وتمرین و مبارزه با نفس است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار