به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان

سایت کنگره ملی شهدای هنرمند رونمایی می‌شود

رونمایی سایت کنگره ملی شهدای هنرمند کشور (لاله فام) و زیارت حرم مطهر امام راحل و شهدای گلگون‌کفن از جمله برنامه‌های روز بسیج هنرمندان است که در تاریخ ۱۹ فروردین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵ - 06April 2014

سایت کنگره ملی شهدای هنرمند رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همزمان با بیستم فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی و بسیج هنرمندان، تعداد زیادی از هنرمندان و خانوادههای شهدای هنرمند در مراسم روز ۱۹ فروردین شرکت میکنند و با حضور در حرم امام(ره)، مزار شهیدان آوینی، چمران و همچنین مزار آموزگار ادبیات داستانی انقلاب مرحوم امیرحسین فردی، با آرمانهای والای انقلاب و هنر ارزشمدار، تجدید میثاق خواهند کرد.

بر اساس این گزارش در تهران نیز این برنامهها با تجلیل از خانواده شهدای هنرمند حبیب غنیپور(داستاننویس) و سعید جانبزرگی(عکاس)، توسط گروهی از بانوان هنرمند بسیجی آغاز میشود که طی آن هنرمندانی چون راضیه تجار، منیژه آرمین، زهره یزدانپناه، پریسا خضابی، سمیرا اصلانپور، معصومه رامهرمزی و نورا حقپرست از مقام شامخ شهدا و بردباری عظیم خانوادههای معزز این عزیزان تجلیل خواهند کرد.

همچنین در ادامه این برنامهها، فردا دوشنبه مدیران و معاونین سازمان بسیج هنرمندان به عیادت هنرمندان متعهد جانباز و بیمار مانند رضا ایرانمنش و استادان حمید سبزواری و محمدعلی کشاورز میروند و از آنها تکریم خواهند کرد.

علاوه بر این مسئول سازمان بسیج هنرمندان نیز به همراه هیاتی جداگانه به استان مازندران سفر کرده و از خانواده محترم شهید هنرمند «محمدباقر روحی» که به عنوان شهید شاخص سال ۱۳۹۳ هنرمندان بسیجی معرفی شده، تجلیل به عمل میآورند.

اجرای همایش بزرگ «هنر انقلاب اسلامی» در مجتمع فرهنگی اسوه در روز ۲۰ فروردین پایانبخش ویژه برنامههای این مناسبت است که طی آن بیش از ۱۵۰ هنرمند با تجلیل از مقام شامخ هنرمندان شهید و ایثارگر به بررسی جریان هنر انقلاب اسلامی میپردازند.

گفتنی است روز شهادت سید مرتضی آوینی، روایتنگار فتح از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار