امیر دریادار حبیب‌الله سیاری خبر داد:

الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش، از الحاق ناوشکن دماوند در آینده نزدیک به این نیرو در دریای خزر خبر داد.
کد خبر: ۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴ - 28July 2013

الحاق ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی نیروی دریایی ا.ج.ا.ا ، امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نیروی دریایی در کشور یک نیروی راهبردی است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری میفرمایند، به نیروی دریایی باید به چشم یک نیروی راهبردی نگریسته شود.

وی به سفر ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چین و سریلانکا در فروردین امسال اشاره کرد و گفت: سالهای گذشته ناوگروههای نیروی دریایی ارتش به دریای مدیترانه، دریای سرخ، سوریه و... سفر کردند.

دریادار سیاری با بیان اینکه سفر نیروی دریایی ارتش در دریای خزر برای نخستین بار اتفاق افتاده است، تصریح کرد: ناوگروه نیروی دریایی ارتش ایران با هدف ارسال پیام صلح و دوستی و تحکیم روابط بین ایران و روسیه سفر کرده است.

وی با اشاره به گشتزنی بیستوششمین ناوگروه این نیرو در تنگه بابالمندب، افزود: تنگه بابالمندب، خلیج عدن را به دریای سرخ وصل میکند و محل هجوم دزدان دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساخت و به آباندازی ناوشکن دماوند در دریای خزر را نتیجه یک فرآیند دانست و بیان کرد: فرآیند مذکور امروز به نتیجه رسیده و این امر از توانمندیهای نیروی دریایی و جوانان کشور است.

وی ساخت زیردریایی، حضور در زیر سطح و دریاهای آزاد، ارتباط با کشورهای حاشیه اقیانوس هند، تامین منافع کشور و برقراری امنیت برای خطوط کشتیرانی در دریاهای دوردست را از دستاوردهای بزرگ نیروی دریایی ارتش تحت فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد.

نظر شما
پربیننده ها