چگونگی جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه

بر مبنای تحقق ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی مکلف هستند 10 درصد اعضای هیات علمی مورد نیاز خود را از بین ایثارگران جذب و یا تبدیل وضعیت کنند.
کد خبر: ۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱ - 28July 2013

چگونگی جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر شهرکی پور، مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان مطلب فوق در خصوص چگونگی جذب دانشجویان شاهد و ایثارگر به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: پس از تصویب بند (ز) و (ه) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص جذب اعضای هیات علمی و بورس دانشجویان مقطع دکتری، با برگزاری جلسات هماهنگی و تعامل با وزارت خانه های علوم، تحقیقات وفن آوری و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گام های مثبتی در جهت تحقق قانون برداشته است.

شهرکی پور افزود:623 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگری که دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند و از لحاظ علمی در زمره ممتازین و نخبگان محسوب می شدند به منظور ادامه تحصیل در مقطع دکتری بر مبنای قانون و فرآیند جذب در دانشگاه ها و مراکز آموزشی مشغول به تحصیل شده اند.

وی گفت: از ابتدای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه بیش از 637 نفر از جامعه شاهد و ایثارگری دارای مدرک دکتری، جذب و یا تبدیل وضعیت به هیات علمی دانشگاه ها شده اند.

مدیرکل آموزش عالی بنیاد در خصوص نوع دانشگاه ها و تعداد اعضای هیات علمی جذب شده در دانشگاه ها خاطر نشان کرد:دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم 461 را جذب کرده اند و دانشگاه های تحت پوشش وزارت بهداشت نیز 78 نفر و دانشگاه پیام نور 98 نفر را تا کنون جذب و یا تبدیل وضعیت به هیات علمی  دانشگاه ها کرده اند.

شهرکی پور افزود: در سال 92 نیز با مرکز جذب اعضای علمی تعامل خود را ادامه خواهیم داد و انتظار ما این است که با توجه به تکالیف قانونی و مدت باقی مانده از برنامه پنجم توسعه،جذب فارغ التحصیلان با شتاب بیشتری انجام شود.

نظر شما
پربیننده ها