مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه:

شیوه‌های مدیریتی شهید صیاد شیرازی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت: شیوه‌های مدیریتی شهید صیاد شیرازی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود.
کد خبر: ۱۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 08April 2014

شیوه‌های مدیریتی شهید صیاد شیرازی باید در دانشگاه‌ها تدریس شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمانشاه، سرهنگ "مرادعلی محمدی" مدیر کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در رابطه با شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: وی دارای خصوصیات بارز و برجستهای بود که میتوان به خصوصیات مدیریتی و اعتقادیش اشاره کرد.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی اعتقاد راسخی نسبت به اهدافش داشت و برنامه ریزیها را اصولی و دقیق انجام میداد و اجرای برنامهها را بخوبی هدایت و نظارت میکرد. در صحنههای مختلف نبرد در خطوط مقدم حضور داشت و از نزدیک یگانهای مختلف نظامی را هدایت میکرد و با سطوح مختلف نظامی در ارتباط بود و از نظرات و پیشنهادات آنها استقبال میکرد.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: رفتارها و شیوههای مدیریتی این شهید بعنوان یک الگوی شایسته و موفق در سطوح مختلف فرماندهی و مدیریتی از سطوح عملیاتی تا سطوح عالی برای فرماندهان ومدیران قابل استفاده و بهره برداری است، در دانشگاهها بخصوص دانشگاههای نظامی این شیوه مدیریت قابل تدریس و انتقال به نسلهای آینده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه تاکید کرد: از دیگر خصوصیات و ویژگیهای فردی این شهید تواضع، تقوا، تعهد، ساده زیستی، مطیع محض ولایت بودن، انس با قرآن، عنایت به مسائل اخروی، شجاعت و شهامت میباشد. او شیفته شهادت بود و به این آرزو نائل شد.

وی در پایان به بیان خاطرهای از شهید صیاد شیرازی پرداخت و گفت: مدت کوتاهی از انجام عملیات والفجر 9 در منطقه سلیمانیه عراق گذشته بود، همزمان با نوروز سال 1365 تعدادی از یگانهای خودی از منطقه عملیاتی خارج شدند. لذا دشمن از فرصت استفاده نمود و در اوائل فروردین ماه برای باز پس گیری مناطق اشغال شده اقدام به عملیات سنگینی با استفاده از نیروهای مکانیزه خود نمود آنها قصد داشتند با تصرف ارتفاعات کانی مانگا و شیخ گز نشین که در جناح چپ نیروهای خودی بودند منطقه را به محاصره در آورند آنها بخشی از اهداف پیش بینی شده خود را به تصرف در آورند.

وی افزود: اما با مقاومت یگانهای حاضر در منطقه نتوانستند محاصره را کامل نمایند در آن وضعیت که مسئولیت هدایت گردان پیاده را برعهده داشتم شاهد پرواز دو فروند بالگرد خودی در حوالی خط مقدم بودم که در نزدیکی خط گردان در مکانی که قبلا محل فرود بالگردها بود فرود آمدند و چند نفر نظامی پیاده شدند و آنها به سمت ما آمدند یکی از آنها شهید صیاد شیرازی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش بود ایشان بدون توجه به خطراتی که در آن وضعیت وجود داشت و منطقه در حال محاصره شدن بود از نیروهای ما که زیر مجموعه سپاه پاسداران بودند سرکشی نمودند و با برادران بسیجی گردان به احوالپرسی و خسته نباشید پرداختند و در نتیجه این اقدام شهید صیاد شیرازی روحیه و امیدواری بالایی در رزمندگان آن جبهه ایجاد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار