عیادت خبرنگاران از سردار نیکخواه بهرامی

پس از گذشت ۴۰ روز از حادثه تصادف سردار محمدباقر نیکخواه بهرامی با یک دستگاه اتوبوس، وضعیت جسمانی این یادگار و پیشکسوت دوران هشت سال دفاع مقدس هر روز رو به بهبود می‌رود.
کد خبر: ۱۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 08April 2014

عیادت خبرنگاران از سردار نیکخواه بهرامی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از ایسنا، عصر روز گذشته جمعی از خبرنگاران عرصۀ دفاع مقدس، به پاس گرامیداشت خدمات سردار نیکخواه بهرامی در دفاعمقدس و پس از آن، به ملاقات این سردار سپاه اسلام در بیمارستان بقیهالله (عج) تهران رفتند.

سردار "محمد باقر نیکخواه بهرامی" فرمانده جنگهای نوین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در دوران دفاعمقدس روز چهارشنبه هفتم اسفندماه سال ۹۲ و در مسیر رفتن به زیارت امام رضا (ع) در خیابان دانشگاه مشهد دچار این حادثه شد و در بیمارستان امدادی شهید "کامیاب" این شهر مورد عمل جراحی قرار گرفت.

عیادت خبرنگاران از سردار نیکخواه بهرامی

این حادثه بر اثر بازتاب نور آفتاب بر روی شیشه جلو اتوبوس و به دنبال آن کاهش دید راننده به وقوع پیوست. این حادثه موجب شده بود سطح هوشیاری سردار نیکخواه بهرامی بسیار پایین بیاید و جمجمه وی نیز به کلی آسیب ببیند به گونهای که پزشکان برای توصیف حاد بودن وضعیت سردار نیکخواه از تعبیر «لهیدگی جمجمه سر» نام ببرند.

با این وجود پس از گذشته یک هفته از تصادف، پس از عمل جراحی این یادگار دوران دفاع مقدس، سطح هوشیاری او به۱۱ رسید ولی به دلیل عوارض شیمیایی دوران جنگ تحمیلی، در ریههای سردار نیکخواه، آب، خون و هوا جمع میشد. این مساله یکی از مشکلاتی به شمار میآمد که پزشکان درگیر آن بودند و این موارد باید همواره تخلیه میشد.

پس از بهبود نسبی وضعیت سردار محمد باقرنیکخواه، با صلاحدید پزشکان روز سهشنبه ۲۷ اسفندماه سال ۹۲، وی از بیمارستان امدادی شهید «کامیاب» به بیمارستان تخصصی ریه «قائم» شهر مشهد منتقل شد. با بهتر شدن حال این پیشکسوت دفاع مقدس، شهناز صرامی همسر سردار محمدباقر نیکخواه بهرامی از انتقال وی به بیمارستان بقیهالله (عج) خبر داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با پیگیریهای خانواده و علیرغم مخالفت پزشکان و با عنایت امام رضا (ع) پس از افزایش سطح هوشیاری روز چهارشنبه هفتم فروردینماه جاری از مشهد به بیمارستان بقیهالله (ص) تهران منتقل و ابتدا در بخش ریه و آی. سی. یو این بیمارستان بستری شد و به دلیل بهتر شدن وضعیت، روز جمعه ۱۵ فروردین ماه وی را در بخش جراحی مردان منتقل و بستری کردند. علیرغم اینکه پزشکان و متخصصان معتقد بودند به دلیل ضربهای که به سر این جانباز هشت سال دفاع مقدس وارد آمده است و ممکن است سردار نیکخواه قدرت تکلم و هوشیاری خود را از دست بدهد، اما این پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس صحبت میکند و توانسته است اطرافیان، نزدیکان، همرزمان خود را بشناسد و حتی برخی حوادث گذشته را هم به یاد بیاورد و درمورد آن صحبت کند.

همچنین سمت راست بدن سردار نیکخواه که پیش از این حرکت نمیکرد اکنون قادر به حرکت است و پزشکان تشخیص دادهاند که به مرور زمان و تا شش ماه آینده حافظه کلی خود را به دست خواهد آورد.

بدون شک هرکسی که به ملاقات این فرمانده شجاع در بیمارستان بقیهالله (عج) میرود متوجه میشود که سردار محمدباقر نیکخواه بهرامی شوق یادآوری موضوعات مرتبط با هشت سال جنگ را دارد و پس از یادآوری آنها با آرامش به روایت این خاطرهها میپردازد.

سردار محمدباقر نیکخواه بهرامی در کنار سمتهایی که در دوران دفاع مقدس داشته است، به عنوان پژوهشگر و نویسنده دفاع مقدس هم کتابهایی همچون «جنایت جنگی» و «ماشین روحیه» را به چاپ رسانده است. علاوه بر این چند سال مسئول تبلیغات جبهه و جنگ «قرارگاه کربلا» بوده است.

در مدت بستری سردار نیکخواه بهرامی در مشهد و تهران تعداد زیادی از همرزمان و دوستانش از وی عیادت کردهاند. سردار جزایری و سردار مرتضی قربانی از جمله اولین عیادتکنندگان از سردار نیکخواه بهرامی بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار