همزمان با هفته‌ هنر انقلاب

تندیس شهید آوینی در مشهدمقدس رونمایی می‌شود

با آغاز هفته‌ هنر انقلاب در حوزه هنری خراسان رضوی رونمایی از تندیس شهید آوینی رونمایی و نمایشگاه آثار هنرمندان نقاش و گرافیست برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ - 08April 2014

تندیس شهید آوینی در مشهدمقدس رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب حوزه هنری خراسان رضوی اقدام به برگزاری چندین برنامه فرهنگی هنری کرده است.

برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دهه اول انقلاب در رشتههای نقاشی، عکس و پوستر از جمله این برنامهها است که با آغاز هفته هنر انقلاب در روز بیستم فروردین ماه در حوزه هنری خراسان رضوی دایر میشود.

همزمان با افتتاح این نمایشگاه، از تندیس شهید آوینی رونمایی میشود که این تندیس توسط امیرمهدی وثوق ساخته شده است و توسط سعید خاتمی از هنرمندان نقاش و مجسمهساز مشهدی بازسازی شده است.

نمایشگاه تجسمی هفته دفاع مقدس چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه، ساعت ۱۷ در حوزه هنری خراسان رضوی واقع در بلوار هاشمیه بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ برپا میشود و همزمان با افتتاح این نمایشگاه از تندیس شهید آوینی نیز رونمایی میشود.

شهید سیدمرتضی آوینی، کارگردان فیلم مستند، روزنامهنگار حوزهٔ فرهنگی است که مجموعه فیلمهای مستند تلویزیونی وی درباره هشت سال دفاع مقدس با نام روایت فتح شناخته شده است، سالروز شهادت شهیدآوینی در تقویم رسمی کشور به روز "هنر انقلاب اسلامی" نامگذاری شده و از ۲۰ تا ۲۷ فروردین به عنوان هفته "هنر انقلاب" یاد میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار