گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در یادمان شهدای شرق کارون

چرا جنگ هشت سال طول کشید؟

دفاع مقدس ما، دوران جنگ هشت‌ساله‌ى پر ماجراى این کشور، داستان ایستادگى ملت ایران و ایستادگى جوانان ما در مقابل خباثتها و دشمنى‌هاى کفر و استکبار جهانى است.
کد خبر: ۱۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳ - 08April 2014

چرا جنگ هشت سال طول کشید؟

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، دفاع مقدس ما، دوران جنگ هشتسالهى پر ماجراى این کشور، داستان ایستادگى ملت ایران و ایستادگى جوانان ما در مقابل خباثتها و دشمنىهاى کفر و استکبار جهانى است. درست است، در مقابل ما بهظاهر یک رژیم بعثى بود - صدام بود - و او هم عنصرى بود بهقدر کافى خبیث، بهقدر کافى ضد بشریت و ضد انسانیت، اما فقط او نبود؛ آن چیزى که موجب شد این جنگ، هشت سال ادامه پیدا کند، عوامل پشت پردهى استکبار جهانى بودند که او را تشویق میکردند، به او وعده میدادند، امکانات می دادند.

آنوقتى که در این سرزمینهاى خوزستان - که شما حالا بخشى از آنها را مشاهده کردید - دشمنان ما مجبور به عقبنشینى شدند، یک دولت اروپایى به آنها وسیلهاى داد که بتوانند در دریا، خباثت و شیطنت و شرارت خودشان را ادامه بدهند؛ موشکى به آنها دادند. نمیگذاشتند عملیاتى که در منطقه انجام میگیرد، سرنوشت جنگ را به انتها برساند؛ تشویقش میکردند. یعنى دست استکبار جهانى، دست همین دولتهاى اروپایى و دولت آمریکا، پشت رژیم خبیث معاند بعثى قرار داشت و او را به ادامهى کار تشویق میکرد. نمیخواستند بگذارند جمهورى اسلامى از این حادثهى بزرگ، پیروز و سربلند بیرون بیاید؛ میگفتند صریحاً.

بعد از آنکه در همین عملیاتى که در این منطقه اتفاق افتاد - منطقهى دارخوین؛ اینجا منطقهى درگیرى بسیار تعیینکنندهى عملیات ثامنالائمه بود - که سپاه پاسداران و ارتش جمهورى اسلامى ایران با همکارى یکدیگر، براى دستور امام برنامهریزى کردند، طراحى کردند، در همین منطقه توانستند دشمن را عقب بنشانند و آن روحیهاى را که دشمن بهخاطر پشتیبانىهاى فرنگىها و خارجىها و اروپایىها بهدست آورد، در هم بکوبند و بشکنند و محاصرهى آبادان را از بین ببرند.

بعد از این عملیات، عملیات طریقالقدس؛ بعد از این عملیات، عملیات فتحالمبین؛ بعد عملیات الىبیتالمقدس؛ این عملیاتهاى پشت سر هم که رزمندگان عزیز ما، جوانان فداکار ما در قالب ارتش، در قالب سپاه، در قالب بسیج و نیروهاى مردمى، در قالب مجموعههاى عشایرى، حتى در قالب شهربانى و ژاندارمرى و کمیتههاى آن روز، مىآمدند در این میدان جنگ و این فداکارىها را انجام میدادند؛ این عملیات میتوانست جنگ را به خاتمه برساند و پایان بدهد؛ اما جبههى دشمن نظام اسلامى - یعنى همین اروپایىها و دولتهاى اروپایى و دولت آمریکا - نمیگذاشتند؛ طرف مقابل را تشویق میکردند، امکانات جدیدى به او میدادند، او را به برنده شدن در این جنگ امیدوار میکردند؛ لذا جنگ هشت سال طول کشید.

نظر شما
پربیننده ها