حجت الاسلام شهیدی خبر داد

تشکیل کمیسیون احراز شهادت در مورد وضعیت مددخانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در رابطه با مددخانی باید کمیسیون احراز شهادت تشکیل شود چنانچه مدارک آورده شود که براساس آن‌ها رای بدهیم، این کار انجام خواهد شد. بنیاد شهید متولی این کار است و در کمیسیون احراز شهادت یک رای دارد.
کد خبر: ۱۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴ - 08April 2014

تشکیل کمیسیون احراز شهادت در مورد وضعیت مددخانی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام "محمدعلی شهیدی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتوگو با تسنیم، در مورد رسیدگی به شهدای امر به معروف و نهی از منکر گفت: رئیس مجلس عنوان کردند که در حال آماده کردن طرحی در مجلس به عنوان طرح امر به معروف و نهی از منکر هستند. ما نیز مانند دیگران منتظر هستیم. طبیعتا آنها هر چه مصوب میکنند ما اجرایی خواهیم کرد. با توجه به موضوع شهادت این عزیزان، باید مدارک آنها کامل شود و در کمیسیون احراز شهادت مطرح و شهادت آنها در انتها احراز شود تا ما بتوانیم آنها را شهید محسوب کنیم و خانوادههایشان تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت پرونده شهید آمر به معروف، مددخانی که به تازگی به شهادت رسیدهاست، گفت: در مورد ایشان نیز باید کمیسیون احراز شهادت تشکیل بدهیم. چنانچه مدارک آورده شود که براساس آنها رای بدهیم، این کار انجام خواهد شد. بنیاد شهید متولی این کار است و در کمیسیون احراز شهادت یک رای دارد. البته اعضای دیگری هم عضو این کمیسیون هستند. مدارک را خانوادهها ارائه دهند ما بررسی میکنیم. در صورتی که شهید محسوب شود، طبیعتا تحت پوشش خودمان قرار میدهیم و چنانچه جانباز شناخته شود درصدش را کمیسیون پزشکی اعلام میکند. همه اینها منوط است به مدارکی است که خانواده این عزیز به ما بدهد تا در کمیسیون مطرح شود.

همچنین حجت الاسلام شهیدی در مورد اهداف دیدار با نمایندگان ایثارگر مجلس گفت: هدف اولیه ما با توجه به اولویتها تعامل با مجلس شورای اسلامی است. این عزیزان همه جامعه ایثارگر و فراکسیون ایثارگران مجلس شورا هستند که حدودا ۱۰۰ نفر میشوند. در ابتدا خواستیم با این بزرگواران نشستی داشته باشیم و بعد هم نسبت به برنامههای سال جاریمان با هم تبادل افکار داشته باشیم. تا بتوانیم اهداف و مصوباتی که برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته شده مثل قانون جامعه ایثارگری که از امسال بناست اجرا شود را اجرایی کنیم. با توجه به نامگذاری که مقام معظم رهبری برای امسال داشتند یعنی سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی. تبادل افکاری در زمینه نظرات و برنامههایمان در این رابطه هم داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار