انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان:

روز خبرنگار فرصتی است که دوباره به یاد بیاوریم که برای چه انقلاب کردیم

انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان طی بیانیه ای تاکید کرد: روز خبرنگار فرصتی است که دوباره به یاد بیاوریم که برای چه انقلاب کردیم، برای دفاع از وطن جنگیدیم و بهترین فرزندان و نخبگان اندیشمند و دانشمند ملت را برای استقلال و پیشرفت علمی کشور از دست دادیم؟
کد خبر: ۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵ - 09August 2013

روز خبرنگار فرصتی است که دوباره به یاد بیاوریم که برای چه انقلاب کردیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، انجمن روزنامهنگاران مسلمان با صدور بیانیهای به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز، به تبیین وظایف رسانههای انقلابی در برابر جریان رسانهای نظام سلطه پرداخت.
 
متن این بیانیه به این شرح است: َ
 
هفدهم مرداد بهانهای است برای مرور، یادآوری و تجدید عهد با آرمانهایی که از آن با عنوان رسالت رسانهای مبتنی بر اسلام عزیز یاد می کنیم.
 
امروز نقش بی بدیل رسانههای اصیل، از هر زمان دیگری محسوس و مشهودتر است؛ در عصری که نظامهای استکباری بزرگترین امپراطوری های مطبوعاتی و بنگاههای اطلاعرسانی را در اختیار دارند، تلاش آگاهانه در این عرصه کمتر از جهاد در میدان نبرد نیست.
 
با محو شدن مرزها توسط امواج رسانهای و اشکال جدید آن، نظامهای طاغوت آگاهانه از این ابزار برای تسلط هر چه بیشتر بر جوامع مستقل استفاده می کنند؛ اگر زمانی برای اثرگذار بودن و تصرف مکان و اندیشهای لازم به هجوم و لشگرکشی و اعزام هیئتهای تبلیغی بود، امروز این مهم با گسترش رسانههایی صورت می پذیرد که فرماندهان آن مسلط به شرایط روزگار و مفهوم افکار عمومی هستند.
 
در این میان بدون شک یکی از بزرگترین چالش های پیش رو برای صاحبان بنگاههای رسانهای استعمار و اصولا دلیل وجود بعضی از آنها نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است؛ نظامی برخاسته از متفاوتترین انقلاب دوران معاصر که تغییرات کمثمر ناشی از انقلابهای اخیر در کشورهای عربی، تمایز و اصالت آن را اثبات کرد.
 
انقلابی که با ظهورش هیمنه جهانی نظامهای طاغوت را به زیر کشید و با تداومش الگویی شد برای بسیاری از آزادگان و مظلومان عالم که با دست خالی پیروز میدان نبرد با ارتشی باشند که ادعای برترین بودن را دارد.
 
الگوسازی نظام جمهوری اسلامی که بزرگترین خطر برای رژیمهای فاسد حاکم بر عالم و کارپردازان مزدورشان در بعضی از سرزمین های اسلامی بوده، دلیل تمرکز این رژیمها برای مهار، تضعیف و خاموش کردن ندای اصیل اسلام ناب محمدی که از حنجره انقلاب اسلامی ایران شنیده می شود است و البته این تلاش ها بیش از همه توسط ابزارهای رسانهای طاغوت صورت می پذیرد.
 
روز خبرنگار فرصتی است که دوباره به یاد بیاوریم که برای چه انقلاب کردیم، برای دفاع از وطن جنگیدیم و بهترین فرزندان و نخبگان اندیشمند و دانشمند ملت را برای استقلال و پیشرفت علمی کشور از دست دادیم؟
 
هفدهم مرداد بهانهای است که وظایف رسانهها در نظام اسلامی را تبیین نماییم و رساتر شدن صدای انقلاب اسلامی را با تجهیز بیشتر به علم و ابزار روز محقق سازیم.
 
امروز مجالی است برای بازخوانی کارنامه رسانه ای نظام و اینکه چقدر در برابر سیاهنمایی، دروغپردازی، شبههافکنی و در یک کلام تلاش برای خاموش کردن صدای ملت ایران توسط نظام رسانهای طاغوت، مجاهد، حق محور و مدافع ارزش های ملی و اسلامی بودهایم؟ اسلامی که همواره برای توسعه به ابزارهای رسانهای توجه داشته و با تلاش های مجاهدان آگاه به این فن همچون دعبل خزاعی، اقبال و سیدجمالالدین و ... پُرشورتر جلوه نموده است.
 
انجمن روزنامهنگاران مسلمان هفدهم مرداد ماه و روز خبرنگار را فرصتی برای یادآوری وظایف اهالی رسانه و مخصوصا مسئولین مرتبط با این حوزه در نظام جمهوری اسلامی می داند و روزنامهنگاری مبتنی بر اصول بزرگترین رسانه هستی (قرآن) و حرکت در مسیر آموزههای ائمه هدی (ع)، پیروی از سفارش های امام راحل (ره) و رهنمودهای رهبر عزیز انقلاب را تضمین دستیافتن به ارزش های یاد شده می پندارد و پیروزی را ازآن ملتی می داند که به امر حق تعالی پیامهای پروردگار را
 
ابلاغ می نمایند و تنها از او می ترسند؛ الّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاّ اللّهَ. (سوره مبارکه احزاب - آیه ۳۹)
 
انجمن روزنامهنگاران مسلمان در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار به کلیه خبرنگاران عزیز و دستاندرکاران رسانهای کشور امیدوار است که دولت جدید با علم و تلاش بیشتر و با درک عمیق از شرایط حساس منطقه و نقش جمهوری اسلامی در مناسبات بین المللی و منطقهای، شرایطی را فراهم آورد که رسانههای دلسوز نظام بهتر بتوانند به نقد آگاهانه، شفاف و پیگیری مطالبات و حقوق مردم بپردازند و با همت بیشتر در مسیر تحقق آرمان های ارزشمند اسلامی گام بردارند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار