با حضور اعضای تشکل‌های دانشجویی

دیدار پدر شهید احمدی روشن با خانواده شهید خلیلی

پدر شهید احمدی‌روشن و اعضای پنج تشکل دانشجویی با حضور در منزل شهید خلیلی به خانواده این شهید ناهی از منکر تسلیت گفتند.
کد خبر: ۱۵۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ - 09April 2014

دیدار پدر شهید احمدی روشن با خانواده شهید خلیلی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حدود پنجاه نفر از اعضای تشکلهای دانشجویی کشور به همراه پدر شهید "مصطفی احمدیروشن" دانشمند هستهای کشورمان در راستای تجدید پیمان با شهدای امر به معروف و نهی از منکر در منزل شهید "علی خلیلی" حضور یافته و به خانواده این شهید ناهی از منکر تسلیت گفتند.

بر اساس این گزارش در این دیدار پدر شهید احمدی روشن گفت: از طرف خانواده شهدای هستهای شهید علیمحمدی، شهید شهریاری، شهید رضایینژاد و شهید احمدی روشن به خانواده شهید خلیلی تبریک و تسلیت گفته و برای بازماندگان این شهید آرزوی سلامتی و صبر داریم.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است هرگز مپندارید شهدا مرده هستند بلکه آنها زنده بوده و نزد پروردگارشان روزی دارند و ما خانواده شهدا نیز زنده بودن آنها را در زندگی خود لمس میکنیم بطوریکه اگر من مصطفی را نمیبینم مشکل از من است که با شهدا بیگانگی ایجاد کردهام.

شایان ذکر است در پایان این دیدار متن تجدید پیمان تشکلهای دانشجویی با شهید امر به معروف و نهی از منکر قرائت شده و به خانواده شهید خلیلی اهداء شد.

متن کامل این تجدید پیمان به شرح ذیل است:

" مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا ﴿سوره مبارکه الأحزاب آیه23﴾

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادهاند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

تاریخ بشریت مملو از حوادث و جریانهای مختلف بوده که هر کدام نقطه آغازی داشته اما بسیاری از آنها بی سرانجام باقی مانده است مگر آنهایی که هدف شان در مسیر اهداف پیامبران و برای سعادت بشری بوده است.

پیامبر مکرم اسلام هدف خود از رسالت را اکمال اخلاق بیان نمودند و این سرآغازی برای ایجاد یک حیات طیبه در جامعه بشری با استعانت به خداوند متعال برای فلاح و رستگاری بود و در این راه فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» یکی از بزرگترین ابزارهای اولیا برای اصلاح اخلاق و زیست موحدانه بوده است.

بی شک انقلاب اسلامی خود یکی از نقاط عطفی برای شکل گیری جامعه برتر بوده است که ظلم پذیری را کنار گذاشت و شعار خود را استقلال و آزادی از هر قید غیر الهی نهاد و با تمام وجود در مقابل شر دشمنان ایستاد چه در جنگ سخت که هزاران هزار گل را تقدیم کرد تا ایران گلستانی از شهدا باشد و چه در جنگ نرم که امروز شهدایی را تقدیم پیشگاه حق تعالی میکند.

اما عرصه جنگ نرم بسیار پیچیده تر از جنگ سخت است. جنگ نرم عرصه فرهنگی است، فرهنگی که چون هوای پیرامون ما را در بر گرفته است و هوشیاری از آنچه پیرامونمان میگذرد یک حقیقت عینی است. تذکر به خود و دیگران برای جلوگیری از انحرافات، امروز یک وظیفه همگانی است اما همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند "امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده" جامعه ماست.

خانواده محترم و داغدیده خلیلی همچنان که جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت بوده است و رشادت، غیرت و شجاعت شهید علی خلیلی نیز نقطه عطفی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است و در ابتدای راه بایستی دستان زحمتکش و تلاشهای شبانه روزی شما را برای پرورش چنین غیور مردانی بوسید.

و اما امروز ما به نمایندگی از جامعه دانشگاهی و فرهیخته کشور که درد دین دارند؛ آمدیم که ضمن دست بوسی شما و استعانت به درگاه خداوند منان و ائمه اطهار(ع) و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب چراغی که علی خلیلی روشن کردهاند را نگه داریم و هر روز بر نورانی کردن آن بکوشیم تا این واجب فراموش شده دوباره در متن زندگی مردم جاری و ساری شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بسیج دانشجویی کل کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

جنبش عدالتخواه دانشجویی"

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار