نور الدین پسر ایران؛ به شبکه پنج می رود

سریال "نورالدین پسر ایران" با مشارکت سازمان بسیج مستضعفان تولید می‌شود و فیلمنامه آن را "بیژن همدرسی" به نگارش درآورده است.
کد خبر: ۱۵۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷ - 29July 2013

نور الدین پسر ایران؛ به شبکه پنج می رود

خبرگزاری دفاع مقدس:"نورالدین پسر ایران" کتاب خاطرات سید نورالدین عافی - پسری شانزده ساله از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز در آذربایجان شرقی- است که مانند دیگر رزمندههای نوجوان ایران با تلاش و زحمت فراوان رضایت والدین و مسئولین را برای اعزام به مناطق عملیاتی جلب کرد و از دی ماه 1359 - سه ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی- به جبهههای نبرد با متجاوزان رفت.

او حضور در گردانهای خط شکن لشکر 31 عاشورا را به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته و در جبهههای مختلف تجربه کرده و بارها مجروح شده است. نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچکترش سید صادق - در برابر چشمانش-  در جبهه ماند و در عملیاتهای متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

کتاب "نورالدین پسر ایران" که انتشارات سورهی مهر آن را در آذر ماه 1390 منتشر کرده، ششصدمین کتاب دفتر ادبیات و هنر حوزهی هنری سازمان تبلیغات اسلامی در 23 سال فعالیت این دفتر به حساب میآید. خاطرات "سید نورالدین عافی" را ابتدا در سال 1373، آقای موسی غیور طی ۴۰ساعت مصاحبه به زبان آذری ضبط کرد و خانم معصومه سپهری از سال 1383 کار پیادهسازی و تنظیم این مصاحبهها را بر عهده گرفت. ایشان برای فراهم آوردن این کتاب 700 صفحهای شخصاً نیز چندین مصاحبهی تکمیلی از صاحب خاطرات و همرزمان او گرفت.

 سید نورالدین در بیان انگیزهاش برای بازگویی خاطرات جنگ در آخرین برگ خاطراتش چنین گفته است: "اصلاً فکر نمیکردم گفتن خاطرات در این زمان اهمیت داشته باشد. هنوز حرف خاطرات جنگ و مصاحبهها مطرح نشده بود. واقعیت این است من هم مرتب درگیر عوارض مجروحیتهایم بودم، اما سال 1373 یک شب خواب دیدم آقای خامنهای ورقههایی در دست دارد که میخواند و گریه میکند. من هم در آن اتاق بودم. کسی گفت اینها خاطرات یک جانباز 70 درصد است که 80 ماه در جبههها بوده و باز میگوید که در مورد جنگ کاری نکردهام ... این خواب فکرم را مشغول کرده بود. احساس میکردم وظیفهام در قبال آنچه در روزهای جنگ بر سر این مردم آمد، با گفتن این خاطرهها به سرانجام میرسد. بنابراین خاطرات هشت سال زندگی در متن جنگ را بازگفتم تا یاد آن لحظههای بینظیر برای همیشه زنده بماند." (ص 632)

بر اساس اعلام مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران سریال "نورالدین پسر ایران" درهفت قسمت و با مشارکت بسیج و در سال جاری تولید میشود و فیلمنامه آن را "بیژن همدرسی" به نگارش درآورده است. سریال "نورالدین پسر ایران" نخستین تجربه شبکه پنج در این زمینه اقتباس از کتاب های موفق دفاع مقدس خواهد بود و در صورت حمایت نهادهای ذیربط این مسیر ادامه خواهد داشت.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهتاب مهربان
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
0
0
باسلام و آروزی موفقیت و سربلندی برای شما که در این زمینه(دفاع مقدس) تلاش میکنید ...
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار