رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خبر داد:

شناسایی 2100 شهید هنرمند در کشور

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور از شناسایی 2 هزار و 100 شهید هنرمند در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷ - 11April 2014

شناسایی 2100 شهید هنرمند در کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسین قنادیان در نخستین یادواره شهدای هنرمند که در سالن اجتماعات مجمتع فرهنگی هنری شمس ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: هنرمند اگر از ذوق هنری خود برای دفاع از هویت و ارزشهای مذهبی و دینی خود بهرهبرداری کند، هنرش جاودان بوده و ارزشمند میشود.

وی افزود: امروز که آمریکا و اروپا دندانهای طمع خود را برای کشورمان تیز کردهاند، هنرمندان میتوانند با حضور موثر خود در عرصههای هنری، فرهنگ رزم و جهاد را در سنگرهای دیگری ادامه دهند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به تشریح جایگاه شهدا در جامعه اشاره کرد و افزود: شهدای هنرمند با تکیه بر آثار قلم و تواناییهای ذهنی و فکری خود موجبات رشد و تعالی سایرین را فراهم میکنند.

قنادیان تصریح کرد: شهدای هنرمند برای رسیدن به حضرت حق، از ظرفیتهای بی بدیل درونی خود بهره برده و مسیر تعالی و تمدن سازی فرهنگی اسلام را درون جامعه بشریت رقم زدند.

وی شهدا را واسطه فیض میان آسمانیان و خاکیان دانست و افزود: به سبب هنرنماییهای هنرمندان انقلابی است که تمام زوایای عرصههای انقلابی اکنون برای نسل حاضر به تصویر کشیده شده و ماندگار شده است.

این مسئول به رسالت هنری هنرمندان انقلاب اشاره و بیان کرد: هنر واقعی در این است که اگر جامعه و مکتب فکری افراد مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، از وجود خود بگذرند تا به وظایف جهادی خود در این راستا عمل کنند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به نقش هنرمندان عصر حاضر در این راستا اشاره و خاطر نشان کرد: اکنون همچنان جدال بین حق و باطل ادامه دارد و تنها چهره عوض کرده است و هنرمندان در شرایط کنونی نیز مسئولیت مهمی در دفاع از هویت و فرهنگ ملی و دینی خود در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند.

وی بر لزوم حفظ استقلال کشور با اتکا به مکتب حیات بخش اسلام تأکید و تصریح کرد: رسالت یک هنرمند زمانی به پایان میرسد که با اتکا به هویت و فرهنگ خود بتواند حیات جاودانه فکری و هنری خود را در عرصه مبارزه با بیگانگان ادامه دهد.

قنادیان لازمه تداوم راه شهدا را بازگشت به خود درون و اتصال مجدد با پروردگار دانست و ضمن تأکید بر لزوم الگوگیری از خط مشی فکری و حرکتی شهید سید مرتضی آوینی، گفت: هنری که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی باشد ارزشمند است.

وی گفت: با کلید خوردن نخستین یادواره شهدای هنرمند در آذربایجان غربی در آغازین روزهای سال 93، امید میرود تا پایان عطر شهدا فضای هنری کشور را عطرآگین کرده و جامعه هنری را از فضایل شهیدان بهرهمند سازد.

نظر شما
پربیننده ها