یک پایگاه خبری آمریکایی:

گاز سارین بکار گرفته شده در ریف دمشق توسط آمریکا تامین شده بود

یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داده که گاز سارین بکار گرفته شده در حمله شیمیایی سال گذشته به منطقه ریف دمشق توسط دولت آمریکا تامین شده است.
کد خبر: ۱۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵ - 11April 2014

گاز سارین بکار گرفته شده در ریف دمشق توسط آمریکا تامین شده بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پایگاه خبری وترنز تودی گزارش داد که نتیجه تحقیقات متخصصان سلاحهای کشتار جمعی نشان میدهد که گاز کشنده سارین که سال گذشته در منطقه الغوطة الشرقیة دمشق به کار گرفته شده بود، توسط وزارت دفاع آمریکا در اختیار ارتش ترکیه قرار گرفته و از آنجا به سوریه منتقل شده و تحویل القاعده شده است.

این عملیات تحت نظارت سیا بوده و مقادیر قابل توجهی از گاز سارین که آمریکا به ترکیه ارسال کرده بود را با کمک واسطههای لبنانی مرتبط با دستگاه اطلاعاتی عربستان به تروریستهای القاعده سوریه بردهاند.

آنگونه که این سایت آمریکایی از قول سناتور سابق ریچارد لوگار گزارش داده، آمریکا و انگلیس تسهیلات زیادی را برای انتقال فوری این مواد سمی به سوریه در اختیار تروریستها قرار دادند.

این درحالی است که چند روز قبل سیمور هرش روزنامه نگار و تحلیل گر مسائل بین الملل خبر داده بود که دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در حمله شیمیایی به الغوطه دست داشته است.

وی همچنین اسنادی را ارائه کرده بود که نشان میداد جبهه النصره با کمک آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس به تسلیحات شیمیایی دست پیدا کرده است.

در سپتامبر سال گذشته در حالی که تروریستها در الغوطه الشرقیه در محاصره ارتش سوریه بودند ناگهان اخبار و تصاویری توسط رسانههای غربی و عربی منتشر شد که نشان میداد که به طور گسترده از گاز شیمیایی سارین (عامل اعصاب) علیه زنان و کودکان در سوریه استفاده شده است و همین رسانهها با متهم کردن دولت دمشق خواستار حمله نظامی آمریکا به سوریه شدند.

هرچند دولت بشار اسد برای جلوگیری از وقوع جنگ سلاحهای شیمیایی خود را منهدم کرد و به بازرسان بین المللی اجازه داد تا از تاسیسات نظامی این کشور بازدید کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار