لاریجانی در همایش تکریم مادران و همسران شهدا

فرهنگ وارداتی با فرهنگ ما سازگار نیست/ سه ویژگی مادران شهدا که کلید پیشرفت کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جامعه امروز می‌خواهد از تنگنای ایجاد شده توسط استکبار عبور کند، باید فضیلت را رشد دهد، استقامت داشته و ولایت پذیر باشد. این سه ویژگی کلید پیشرفت و سعادت کشور ما هستند.
کد خبر: ۱۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶ - 12April 2014

فرهنگ وارداتی با فرهنگ ما سازگار نیست/ سه ویژگی مادران شهدا که کلید پیشرفت کشور است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش تکریم مادران و همسران شهدا در سالن سیدالشهدا (ع) با اشاره به سالروز وفات حضرتام البنین (س) اظهار کرد: حضرتام البنین (س) شیرزنی است که به عنوان همسر و مادر چهار شهید، برای زنان نمونه و اسوه است.

وی افزود: در زندگی ایشان سه خصوصیت بارز فضیلت، استفقامت و ولایت پذیری را میتوان دید. در زندگی مادران و همسران شهدا نیز این سه ویژگی پر رنگ است و خانواده شهدا در این زمینه به عنوان یک الگو معرفی میشوند.

لاریجانی تصریح کرد: شهادت ویژگی ممتاز فرهنگ اسلامی است و سستی را از جامعه دور میکند. بسیاری از خصوصیات فرهنگی مشابه است، اما چیزی که جامعه ما را از سایرین جدا میکند مجاهدت و ویژگی پاسداشت از این فضیلت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ خاطرنشان کرد: انتخاب ویژگی فرهنگ در سال ۹۳ انتخاب درستی بود چرا که موضوع شهادت و مجاهدت غنای فرهنگی را دارا هستند.

وی بیان کرد: استقلال امروز ایران مرهون جهاد و شهادت است، زیرا اگر شهدا نبودند سرافرازی برای ملت به وجود نمیآمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه بسیاری طی کرده و مسیر طولانی نیز در پیش داریم که در این مسیبر به سه رکن فضیلت، ایستادگی و ولایت پذیری نیاز داریم.

لاریجانی با اشاره به تاکید رهبری بر مقوله فرهنگ اذعان کرد: فرهنگ پایه و رکن است و بدون زیربنای فرهنگی صحیح، انجام هیچ کاری ممکن نیست. فرهنگ باید با هویت جامعه سنخیت داشته باشد و فرهنگ وارداتی با فرهنگ ما سازگار نیست. برخی فکر رمی کنند اگر ما استقامت نکنیم به پیشرفت میرسیم که این نگاه، نگاه صحیحی نیست.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری در بیان واژه شهادت که "شهادت مانند خونی است که در رنگ اجتماع است" تصریح کرد: آنچه که باعث حیات جامعه است، فرهنگ شهادت بوده و بدون آنجامعه بیروح و بیجان است. در این مسیر ابرقدرتها پس از پیروزی انقلاب موانع بسیاری را پیش روی ما گذاشتند؛ همه آنها به خاطر راهی است که انتخاب شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیلی از کشورها جرات ایستادگی در مقابل استکبار را ندارند. در همین مسئله هستهای و در خلال مذاکرات، درشتیهایی دیده میشود و این به خاطر عدم شناسایی فرهنگ مقاومت و ایستادگی و ولایت پذیری از سمت دشمن است.

لاریجانی با بیان اینکه یکی از خصوصیات جامعه ما تبعیت از رهبری است، بیان کرد: در تاریخ ۳۴ ساله گذشته، کشور ما فراز و فرودهای زیادی را در مسائل داخلی، منطقهای و بین المللی پشت سر گذاشته است؛ اما آنچه که باعث عزت ما شد جایگاه ولایت فقیه چه در زمان امام خمینی (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری است.

وی افزود: آنچه در این مدت باعث اقتدار ما شد، اطاعت از رهبری بود و کسانی که از این مسیر جدا شدند به سزای خود رسیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر جامعه امروز میخواهد از تنگنای ایجاد شده توسط استکبار عبور کند، باید فضیلت را رشد دهد، استقامت داشته و ولایت پذیر باشد. این سه ویژگی کلید پیشرفت و سعادت کشور ما هستند.

وی در پایان خطاب به خانواده شهدا گفت: شما عزتمند زیستید و باعث افتخار سرزمین ما هستید. خانواده شهدا عملا ایستادگی را به ما آموختند.

همچنین زرین تاج بهرامی مادر شهید بهروز صبوری نیز در این مراسم اظهار کرد: خوشحالم که بعد از 31 سال به فرزندم رسیدم و از مردم بوشهر هم تشکر میکنم.

وی افزود: هفت هزار شهید گمنام داریم که برای رسیدن مادران به این هفت هزار شهید دعا می کنم. 31 سال از بهروز دور بودم و 31 سال برای رسیدن به او دویدم. برای پیدا کردن او به سومار رفتم. آخرین بار به او گفتم دیگر طاقت دوری ندارم که بعد از مدتی خبر آمدن بهروز را شنیدم.

بهرامی تصریح کرد: چند وقت پیش به خرم آباد و به خانه سید جانبازی که در کما بود رفتم. از آن روز تا کنون برای بهبودی این جانباز جنگ تحمیلی دعا میکنم و از شما نیز تقاضا دارم برای او و همه جانبازان هشت سال دفاع مقدس دعا کنید.

وی در پایان گفت: پیدا کردن بهروز معجزه بود. 31 سال از پسرم دور بودم اما حال اینگونه به پایان رسیده و این همه سال دوری در پنج دقیقه جبران شده است. اکنون بهروز در نزدیکی منزل پدری اش در گلزار شهدای امامزاده حسن آرمیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار