پدر یک شهید بحرینی:

پسر من احقاق حقوق و مردم را وظیفه الهی خود می دانست

حسام بن محمد بن جاسم الحداد نوجوان 16 ساله بحرینی در روستای المحرق واقع در شمال منامه پایتخت بحرین در روز جهانی قدس و هنگامی که رژیم آل خلیفه به شدت تظاهرات ضد صهیونیستی را سرکوب می کرد، به دست عناصر امنیتی بحرینی و سعودی به شهادت رسید.
کد خبر: ۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 04August 2013

پسر من احقاق حقوق و مردم را وظیفه الهی خود می دانست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شبکه ربیع بحرین مراسم ویژه ماه مبارک رمضان را به همراه شرح خاطراتی از یک شهید بحرینی به نام حسام بن محمد بن جاسم الحداد از زبان پدر وی پخش کرد.

پدر این شهید اظهار داشت: از پدران گرامی شهدای بحرینی و برادرانم بابت برگزاری این جلسه تشکر و قدردانی می کنم.

وی افزود: این مراسم اولین مراسم گرامی داشت شهید "حسام بن محمد بن جاسم الحداد" است و حضور ما در این مراسم نشان دهنده فضل و کرم شماست که ما را به مراسم دعوت کردید. بنابراین از طرف خودم و خانواده این شهید والا مقام از تلاشهای شما تشکر می کنم.

پدر شهید حسام بن محمد بن جاسم الحداد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «افحسبتم انما خلقناکم عبثا و انکم الینا لا ترجعون»؛ «آیا می پندارید که شما را عبث و بیهوده آفریدیم و شما به سوی ما بازنخواهید گشت؟». این آیه کریمه را پسرم در طول ماه مبارک رمضان گذشته یعنی آخرین ماه رمضانی که این شهید بزرگ آن را درک کرد، در مراسم ماه رمضان تلاوت می کرد. البته وی آیات دیگر قرآن را نیز می خواند و دعا نیز می کرد؛ اما او دائما همین آیه را تکرار می کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی ربیع بحرین، محمد بن جاسم الحداد ادامه داد: شب بیست و چهارم ماه مبارک گذشته از وی پرسیدم، پسرم در قرآن کریم پر از آیات مختلف است چرا فقط بر این آیه تکیه می کنی و زیاد آن را تکرار می کنی؟ او به من گفت: چون خدواند بزرگ مرا برای هدفی آفریده است و ما را بیهوده نیافریده است و این هدف الهی را ما باید مورد توجه قرار دهیم و باید با آن زندگی کنیم

وی تاکید کرد: به او گفتم مگر خداوند از ما چه می خواهد؟، در پاسخ گفت: به غیر از عبادت وی که بر ما واجب شده است باید از حقوق خود دفاع کنیم؛ حق اول، حق خود به عنوان انسان و شهروند عادی است؛ من در بحرین زندگی می کنم، پس وظایفی در برابر وطن بر عهده من است و حقوقی را نیز دارم.

پدر این شهید بحرینی ادامه داد: حقوق دیگران یعنی خواهر و مادر و خانواده ام و تمام شهروندان بحرینی را نیز باید بازپس بگیرم. من برای این هدف تلاش می کنم حتی اگر جان خود را از دست بدهم و در راه خدا شهید شوم؛ اگر نتوانستم به هدفم برسم باید دیگران برای آن اقدام کنند. زیرا روز قیامت خدواند مرا مواخذه می کند که چرا به دنبال حقوق خود نبودی.

وی در ادامه اظهارات خود گفت: این همان هدف اساسی است که حسام به دنبال آن بود. به همین علت وی را هنگامی که به تظاهرات می رفت منع نمی کردم، چون می دانستم با این دید مقدس در تظاهرات شرکت می کند.

نظر شما
پربیننده ها