اقتدار ارتش 14/ امیر دریادار جعفری در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

تدبیر امام خمینی (ره) باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در کالبد ارتش شد

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش گفت: سابقه تاریخی ارتش نشان می‌دهد این مجموعه مردمی، همیشه در خدمت اسلام بوده است.
کد خبر: ۱۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ - 17April 2014

تدبیر امام خمینی (ره) باعث دمیده شدن روح تازه‌ای در کالبد ارتش شد

امیر دریادار پیمان جعفری طهرانی معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش، در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه نام گذاری روز ارتش توسط امام خمینی(ره) باعث محفوظ ماندن ارتش از آسیبها شد، اذعان کرد: رهبری امام خمینی(ره) موجب شد خیلی زود بدنه ارتش از سران و فرماندهان سرسپرده جدا شده و بدون درنگ بدنه ارتش با مردم همراه شود.

امیر دریادار جعفری طهرانی سابقه ارتش را شاهدی بر صحت مردمی بودن آن دانست و گفت: سابقه تاریخی ارتش نشان می دهد چقدر این مجموعه مردمی و در خدمت اسلام بوده است.

وی تدبیر حضرت امام خمینی(ره) را یکی از تصمیمات مهم برای تثبیت ارتش عنوان کرد و اظهار کرد: در ابتدای انقلاب گروه های مختلفی سوار بر کاروان انقلاب شدند و به دنبال آسیب زدن به این جریان بودند. منافقین یک نمونه آنها بود که در ابتدا با شعارهای انقلابی سعی در ورود و رخنه در انقلاب برای ضربه زدن بودند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش در ادامه بیان کرد: حضرت امام (ره)خطر رخنه منافقین را به خوبی تشخیص دادند زیرا منافقین در صدد منحل کردن ارتش بودند بنابر این اگر ارتش منحل می شد ممکن بود موجودیت انقلاب خدشه دار شود. به همین خاطر تدبیر تاریخی حضرت امام(ره) موجب شد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران با سازوبرگ نظامی در روز ۲۹ فروردین به خیابان ها بیایند و نمایش قدرت داشته باشند و بدین ترتیب موجودیت ارتش به تثبیت رسید و به عنوان بازوی قدرتمند نظام و کلمه طیبه شناسایی شد.

دریادار جعفری طهرانی در ادامه خاطر نشان کرد: تدبیر امام(ره)موجب عزت همه ارتش شد، وقتی پیام امام خمینی(ره) منتشر شد همه ارتشیان به خیابان ها آمدند و از پشتیبانی مردم احساس غرور کردند. تدبیر امام باعث دمیده دشن خون تازه ای در در کالبد ارتش شد.

وی اولین پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس را حاصل تلاش نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: کار بزرگی که نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس انجام داد موجب اولین پیروزی در عرصه جبهه ها و تداوم پیروزی های بعدی در جبهه های مختلف شد.

امیر دریادار جعفری بیان کرد: تجهیز و به روز کردن نیروی دریایی ارتش، مهمترین اولویت این نیرو پس از دفاع مقدس بود که با شناسی نیازها اقدام به تامین آنها کردیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران خودکفایی در بسیاری از حوزه های نیروی دریایی ارتش معنا پیدا کرده، به شکلی که در مقایسه با قبل از انقلاب از شرایط بسیار بهتری برخورداریم زیرا پیش از انقلاب حتی برای آموزش کارکنان هم به خارج از کشور وابسته بودیم و میبایست نیروها را به خارج اعزام می کردیم.

وی خاطر نشان کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد تا مراکز آموزشی به تدریج مراحل خودکفایی را طی کردند به نحوی که امروز کارکنان نیروی دریایی ارتش در تمامی سطوح افسری، درجه داری و کارمندی در داخل کشور آموزش ها را فرا می گیرند.

امیردریادار جعفری با اعلام خبر خودکفایی کامل نیروی دریایی ارتش اذعان کرد: هم اکنون در حوزه ساخت و ساز شناورهای سطحی و غیر سطحی به خودکفای کامل رسیده ایم و نمونه دست آورد این نیرو زیر دریایی کلاس غدیر، ناوهای کلاس پیکان، ناوشکن کلاس جماران و...است که دست آورد کاملا بومی جمهوری اسلامی ایران به شمار  می آیند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش دستاورد های به دست آمده را نشان دهنده شناخت مسیر پیشرفت در سایه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: دستاوردهای امروز نیروی دریایی ارتش نشان می دهد ارتش جمهوری اسلامی ایران مسیر پیشرفت را شناخته است و این راه را هم به خوبی طی می کند.

وی یکی دیگر از مهمترین ماموریت های این نیرو را در حوزه عملیاتی و تاکتیکی حضور و ایجاد امنیت در آبهای بین المللی عنوان کرد و گفت: حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند، خلیج عدن، دریای سرخ و مدیترانه و امنیتی که توانسته ایم به برکت این حضور ایجاد کنیم بر کسی پوشیده نیست.

امیردریادار جعفری افزود: از زمان حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هیچ کدام از شناورهای تحت پوشش ما تحت هیچ شرایطی در معرض آسیب دزدان دریایی قرار نگرفته و حتی اقدامات ما به گونه ای بوده که کشتی های بیگانه ای هم که تحت پوشش ما نبودند وقتی درخواست کمک داشتند، آنها را مورد پشتیبانی قرار داده ایم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی در پایان گفت: امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش،سال ۹۳ را در این نیرو به عنوان سال اجرایی ساختن تدابیر مقام معظم رهبری در عرصه دریا نام گذاری کرده است.

نظر شما
پربیننده ها