کاترین اشتون با محمد مرسی در محل بازداشت وی دیدار کرد

در حالی که محمد مرسی از زمان برکناری در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می برد، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به عنوان اولین فرد بیرون از چارچون دولت مصر، توانسته است در شب گذشته با وی دیدار کرد.
کد خبر: ۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱ - 30July 2013

کاترین اشتون با محمد مرسی در محل بازداشت وی دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، در جریان سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به مصر، این مقام اروپایی در ساعات پایانی شب گذشته توانست با محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر که در بازداشت به سر می برد، دیدار نماید.


طبق اخبار منتشر شده برای اولین بار پس از گذشت چهار هفته از زمان بازداشت شدن، محمد مرسی توانسته است با فردی بیرون از چارچوب دولت جدید مصر دیدار داشته باشد، هر چند هنوز جزئیاتی از این ملاقات منتشر نشده است.


به گزارش "واشنگتن پست" امریکا، سخنگوی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی اعلام کرده است که وی توانسته است در ساعات پایانی شب گذشته و پس از جلب موافقت مقامات امنیتی دولت جدید مصر با محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر در محل بازداشت وی دیدار نماید هر چند صحبتی از جزئیات محورهای گفتگوی دو طرف نکرده است.


همچنین سخنگوی اشتون اعلام کرده است که دیدار این مقام اروپایی با محمد مرسی دو ساعت کشیده است و موضوعات مورد بحث دو طرف نیز در آینده منتشر خواهد شد.


شایان ذکر است، کاترین اشتون در جریان سفرش به قاهره با شماری از مسئولان مصری و رهبران گروه اخوان المسلمین دیدار و درباره تحولات این کشور گفتگو کرد. گفتنی است که از حدود چهار هفته گذشته که مرسی توسط ارتش مصر بازداشت شده است نتوانسته است با خانواده خود و همچنین هیچ یک از اعضای اخوان المسلمین دیدار داشته باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار