اقتدار ارتش 13/ خلبان پیشکسوت هوانیروز در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

شناسایی و رساندن مهمات به جبهه‌های دفاع مقدس از وظایف هوانیروز بود

پیشکسوت هوانیروز دبا اشاره به نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس گفت: شناسایی و رساندن مهمات به جبهه‌های دفاع مقدس از جمله وظایف هوانیروز در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۱۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ - 17April 2014

شناسایی و رساندن مهمات به جبهه‌های دفاع مقدس از وظایف هوانیروز بود

سرتیپ دوم امیر حسین فلک پور از پیشکسوتان هوانیروزبا اشاره به نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: هوانیروز از فردای پیروزی انقلاب اسلامی وارد مبارزه علیه دشمنان اسلام شد و با مبارزه با منافقین در تثبیت جمهوری اسلامی تلاش کرد.

وی ادامه داد: هوانیروز در دوران دفاع مقدس در امر اطلاعات و شناسایی و انتقال آن به فرماندهان جنگ نقش برجسته ای داشت و در اکثر عملیات ها خود کفا وارد عرصه نبرد می شد.

پیشکسوت هوانیروز تصریح کرد: هوانیروز در عملیات های دفاع مقدس نقش های مختلفی را برعهده داشت که از آن جمله زدن تانک ها، حمل بار خارجی، جابجایی مجروحان، جابجایی توپ های 106 و رساندن مهمات به جبهه را می توان نام برد.

وی با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: در عملیات فتح المبین یک خلبان عراقی به اسارت ما در آمد به هنگام تخلیه مجروحین و استقرار آنها خلبان عراقی را نیز اسکان داده و به امور مختلف رسیدگی می کردم.

امیر فلک پور در پایان با اشاره به خاطره ای از دوران دفاع مقدس گفت: در بین مجروحین جوان بسیجی 16 ساله ای حضور داشت که دو پایش قطع شده بود و از شدت خونریزی بی حال بود از این رو با کمپوت از او پذیرایی می کردم اما جوان از من خواست کمپوت را به اسیر عراقی بدهم تا بداند با چه کسانی می جنگند من نیز این کار را کردم طولی نکشید که متوجه شدم جوان به شهادت رسیده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار