مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری:

اولویت رسانه‌های تصویری حمایت از آثار همسو با دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

مدیر عامل موسسه رسانه‌های تصویری گفت: اولویت رسانه‌های تصویری حمایت از تولید آثاری است که به پیام مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ با عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عظم ملی و مدیریت جهادی جامع عمل بپوشاند.
کد خبر: ۱۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱ - 14April 2014

اولویت رسانه‌های تصویری حمایت از آثار همسو با دغدغه‌های مقام معظم رهبری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "حسین مسافر آستانه" مدیر عامل موسسه رسانههای تصویری، درباره نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با موضوع فرهنگ گفت: به طور قطع تمام دستگاههای دولتی و غیر دولتی، اقداماتی را برای تحقق این شعار انجام دادهاند، موسسه رسانههای تصویری نیز سعی کرده در همین راستا سیاستهای کلانی را برای برنامههای اجرایی موسسه مد نظر قرار دهد وبه سهم خود تلاش دارد فرمایشت مقام معظم رهبری را جامعه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری توصیههای بسیار ارزشمندی در رابطه با حوزه فرهنگ داشتند، خداروشکر که امسال، همه دستگاههای دولتی و نهادهای انقلابی عزم خود را جذب کردند تا با رسیدن به راهکارهایی، بتوانند اقدامات مفیدی را برای تحقق آرمانهای منبعث از فرمایشات مقام معظم رهبری پیش بگیرند.

آستانه در ادامه اظهار داشت: وظیفه اصلی موسسه رسانهها تصویری خرید، تهیه و حمایت آثار ارزشمند و ارائه آنها به خانوادههای عزیز ایرانی است. موسسه سعی میکند بحث فرهنگی را که سر منشا رسیدن به تمام آرمانهای انقلابی اعتقادی است در خرید آثار و بیان سیاستهای کلان که چندی دیگراعلام میشود، سرلوحه کار قرار دهد و از سینما گران بخواهد تا آثاری در راستای تحقق آرمانهای فرهنگی جامعه خلق و تولید کنند.

وی با بیان اینکه بحث فرهنگی مساله مهم مورد نظر مقام معظم رهبری است و ایشان نسبت به آن اظهار نگرانی داشتهاند خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری که در سختترین شرایط فشارهای بین اللملی، فرمودند ما با توکل به خدا و عزم ملت میتوانیم در مقابل تمام فشارهای دشمن ایستادگی کنیم؛ در حوزه فرهنگ اظهار نگرانی کردند، ایشان فرمودهاند که مساله مهم این است ما باید با همان اسلحه دشمن که مستقیم و غیر مستقیم میخواهد بر روی "احساس حقارت ملی" مردم ما تاثیر بگذارد با آنها مقابله کنیم. ما باید در برنامهها و سیاستهای خودمان در تولید آثار به این نقطه برسیم که در مقابله با بسط این احساس حقارت از سوی دشمن، احساس "عزت و اعتماد به نفس ملی" را ارتقا دهیم.

وی در مورد اولویتهای امسال موسسه رسانههای تصویری گفت: امسال میخواهیم رویکرد نگاه به داشتههای فرهنگی چه در تاریخ پر افتخار ایران و چه در موضوع دفاع مقدس و قصههای منبعث از دوران انقلاب که خیلی درخشان به آن پرداخته نشده است را دنبال کنیم؛ اینها اولویتهایی است که امسال موسسه رسانههای تصویری در سرلوحه کارخود قرار میدهد تا با حمایت از تولید اینگونه آثار بتوانیم به پیام رهبری در نامگذاری سال ۹۳ با عنوان سال اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی جامع عمل بپوشانیم.

وی درباره جزئیات فعالیت موسسه رسانههای تصویری در محقق نمودن این موضوع ادامه داد: درحال حاضر روی طرحی مشغول هستیم که اولویتهای موسسه را مشخص کنیم، یعنی آثاری را خریداری کنیم که دارای ویژگیهای رسیدن به سیاستهای مد نظر رهبری باشد.

آستانه با اشاره به اینکه برای اجرای عملی فرمایشت مقام معظم رهبری، نیاز به این است که بدانیم چه ویژگیهای باید در آثار وجود داشته باشد خاطر نشان کرد: به نظر من پرداختن به موضوعاتی چون ارتقاع اخلاق اجتماعی مبتنی بر تعالیم اسلامی و پرداختن به افتخارات ملی که موجب افزایش اعتماد به نفس ملی میشود از جمله این ویژگیها هستند که البته افتخارات ملی در تاریخ کهن و در تاریخ معاصر ایران زمین کم نیست که باید به آنها پرداخته شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار