سردار رمضان شریف:

تحریم کالاهای صهیونیستی برای مقابله با اسراییل/ مردم جریانات سازشکار را کنار می زنند

رییس ستاد انتفاضه و قدس یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با رژیم صهیونیستی را تحریم کالاهای این رژیم دانست و گفت: صهیونیست ها برای فروش کالاهای خود مجبورند آنها را تحت نام برندهای دیگر عرضه کنند.
کد خبر: ۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۱ - 31July 2013

تحریم کالاهای صهیونیستی برای مقابله با اسراییل/ مردم جریانات سازشکار را کنار می زنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رمضان شریف رییس ستاد انتفاضه و قدس، با اشاره به فرا رسیدن روزجهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و راهکارهای مبارزه با رژیم صهیونیستی، یکی از این راهها را تحریم کالاهای این رژیم دانست و افزود: رژیم صهیونیستی در رفتار خود دو موضوع استراتژیک را همیشه مد نظر داشته است که یکی از آنها توسعه سرزمینی و جغرافیای این رژیم است.

شریف ادامه داد: آنها برای این منطور حتی هزینه های زیادی هم دادند مثلابرای گرفتن یک منطقه کوچک یا حتی یک مزرعه، دست به کشتار زدند که اینها برایشان هزینه هایی در افکار عمومی و رسانه ها داشته است.

وی افزود: آنها بعد از مدتی متوجه شدند که این روند با سرعت قابل تحقق نیست لذا با یک تغییر در رویکرد، به دنبال توسعه توان اقتصادی خود رفتند نا بتوانند سرمنشا تولید و توزیع کالاهای اساسی و مدیرت بازارهای پولی و اعتباری جهان را در دست داشته باشند.

رییس ستاد انتفاضه و قدس تصریح کرد: بخش عمده ای از جمعیت ساکنان سرزمین های اشغالی که از نقاط مختلف جهان جمع شده اند، به دنبال یک محیط برخوردار رفاهی و اجتاعی بودند و لذا دولت یهودی مجبور است برای تامین این نیاز، شبکه اقتصادی را خود فعال کند.

شریف خاطرنشان کرد: برای همین، همیشه یکی از راههای مدنظر فعالان مبارزه با اسراییل این بوده که بتوانند از طریق تحریم کالاهای این رژیم، بنیه اقتصادی و نظامی آن را کاهش بدهند.

وی با اشاره به حساسیت های بالای مسلمانان جهان نسبت به کالاهای صهیونیستی گفت: این رژیم برای رهایی از این مشکل کالاهای خود را در پوشش برندهای دیگر و حتی برندهای کشورهای عربی و اسلامی عرضه می کند لذا یکی از رسالت های مهم جامعه رسانه ای و فعالان تجاری، افشای ماهیت این شرکتهاست.

رییس ستاد انتفاضه و قدس در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص عملکرد نهادهای بین المللی مانند سازمان ملل و سازمان حقوق بشر در قبال مسایل فلسطین، گفت: آنچه مسلم است، این سازمانها به دلیل توان کم مالی برای اداره خود، تحت سیطره کامل کشورهای قدرتمند مثل آمریکا و کشورهای اروپایی هستند و طبیعی است که نمی توانند با مخالفان آنها همراهی کنند.

شریف یادآور شد: قطعنامه های زیادی توسط این نهادهای بین المللی گاها علیه رژیم صهیونیستی صادر شده اما هیچگاه اجرایی نمی شوند ولی به محض اینکه قطعنامه ای علیه یک کشور اسلامی یا یک گروه اسلامی صادر می شود، به سرعت در صدد اجرای آن برمی آیند که این رفتار دوگانه، نشانه عدم استقلال آنها و ناتوانی شان برای مخالف با آمریکا و همپیمانان اوست.

وی در همین راستا به مسایل منطقه و کشور سوریه اشاره کرد و گفت: در این قضایا نیز شاهدیم که نهادهای بین المللی بجای حمایت از دولت مشروع سوریه که از حمایت مردم این کشور برخورداراست، جانب تروریستها را می گیرند.

رییس ستاد انتفاضه و قدس تاکید کرد: آنچه مسلم است اینکه اگر تا امروز ملت مظلوم فلسطین توانسته اند بخش هایی هرچند کوچک از حقوق خود را به دست بیاورند، به دلیل اراده و مقاومت مردمی بوده که هیچکاه منتظر عمل سازمان های بین المللی نماندند و با اتکا به توان مبارزاتی، ایمانی و عقیدتی خود به مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی پرداختند.

شریف درخصوص تاثیر راهپیمایی بزرگ روز قدس در روحیه مبارزاتی ملت فلسطن نیز اظهار داشت: کشور ما به دلیل رویارویی سی و چهار ساله انقلاب اسلامی با ابرقدرتها، همیشه کانون الهام بخش جهان اسلام و بیداری اسلامی بوده و این ابتکار حضرت امام(ره) در نامگذاری جمعه پایانی ماه رمضان به نام روز قدس نیز برای این است که مسئله فلسطین هیچگاه فراموش نشود چراکه صهیونیستها معتقد بودند گذر زمان این چالش آنها را حل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه ساله از مدتها قبل از روز قدس تا مدتها بعد از آن، شاهد انبوهی از تحلیلها، تفسیرها، تجمعات و نشستهای مختلف با موضوع قدس و فلسطین هستم که اینها همه به برکت اقدام هوشمندانه بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

رییس ستاد انتفاضه و قدس در پایان تصریح کرد: امروز ملت فلسطین می دانند خطی که با محوریت مقاومت شکل گرفته، همیشه برنده میدان بوده و جریانات سازش و مذاکره راه به جایی نخواهند بود.

شرف یادآور شد: برای مثال، عرفات و سازمان آزادیبخش فلسطین تا زمانی که در مسیر مبارزه قرار داشتند، از محبوبیت خاصی میان مردم فلسطین و آزادیخواهان جهان برخوردار بودند اما وقتی به سازش روی آوردند، مردم از آنها فاصله گرفته و به سمت گروههای مقاومت مانند حماس و جهاد اسلامی رفتند که در حقیقت علم مبارزه را بر دوش داشتند.

وی تاکید کرد: اگر روزی گروههای مقاومت نیز دچار اشتباه استراتژیک شده و به سمت سازش و مذاکره بروند، مردم آنها را هم کنار خواهند گذاشت.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار