محسن رضایی:

ابلاغ ایده‌ رهبر معظم انقلاب درباره برخورد با مفاسد اقتصادی در آینده‌ای نزدیک

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشهدمقدس با اشاره به موضوع مفاسد اقتصادی در جامعه گفت: در این راستا رهبر معظم انقلاب ایده‌ای را درحال تنظیم هستند که ظرف ۲ ماه آینده ابلاغ می‌شود و امیدواریم مطابق آن بتوانیم با مفاسد اقتصادی برخورد کنیم.
کد خبر: ۱۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 16April 2014

ابلاغ ایده‌ رهبر معظم انقلاب درباره برخورد با مفاسد اقتصادی در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محسن رضایی" دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش کشوری اقتصاد مقاومتی در مسیر پیشرفت درونزا که در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یکی از سیاستهای مهم اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر بر آن اهتمام ورزیدند، اظهار کرد: ۲ سند مکمل اقتصاد مقاومتی وجود دارد که یکی چشمانداز ۱۴۰۴ و دیگری اجرای سیاستهای اصل ۴۴ است، این ۲ با هم یک منظومهای را تشکیل میدهند که هر کدام دارای هدفی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی ممکن است تصور کنند اقتصاد مقاومتی به جای این ۲ سند قرار گرفته اما باید گفت هر ۲ سند پابرجا است؛ سیاستهای اصل ۴۴ حدود و محدوده فعالیتهای خصوصی، عمومی و مردمی را علامتگذاری کرده اما اقتصاد مقاومتی مانند راهی است که به سمت هدفی به نام چشمانداز میرود و با توجه به آن میتوانیم در راه و مسیر و اهداف درست حرکت کنیم.

اقتصاد مقاومتی ضلع سوم اقتصاد کشور است

رضایی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حقیقت ضلع سوم منظومه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به شمار میرود، گفت: برخی میگویند با مذاکرات رونق و آبادانی در کشور اتفاق میافتد و درهای بهشت به روی ما باز میشود، آیا در این شرایط اجرای اقتصاد مقاومتی کار درستی است؟ اقتصاد مقاومتی مکمل دیپلماسی است، ما در مذاکرات به دنبال پوچ کردن تبلیغاتی که علیه انقلاب اسلامی توسط ماهوارهها صورت گرفته هستیم؛ در حقیقت اقتصاد مقاومتی میخواهد از این فرصت استفاده کند تا از یک طرف دشمنان را در دیپلماسی انقلابی منزوی و از طرف دیگر شهرها و استانهای کشور را با یک پویایی اقتصادی مواجه کند.

وی با بیان اینکه اگر تمام تحریمها برداشته شود به سه تا چهار سال گذشته باز میگردیم و حال حرکت اقتصادی ما در این راستا چیست، خاطرنشان کرد: دیپلماسی در مقابل جهاد قرار ندارد، باید این دیپلماسی با یک جهاد انجام شود در نتیجه میتوان گفت جهاد سوم ما تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

اقتصاد را باید در مقابل شوکها و فشارهای دشمنان مقاوم کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: برخی از افراد میگویند اقتصاد مقاومتی یعنی مقاومت مردم در مقابل فشارهای بیرون که این مطلب به معنای ریاضت مردم بوده و درست نیست، در حقیقت اقتصاد مقاومتی یعنی جهاد مردم و اینکه اقتصاد را باید در مقابل شوکها و فشارهای دشمنان مقاوم کرد.

رضایی با طرح این پرسش که چرا در حال حاضر هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر کسی نمیتواند به ایران حمله کند چون سپر دفاعی ایجاد شده و هواپیماهای بدون سرنشین که در داخل کشور ساخته شده برای عکسبرداری پرواز میکند و باز میگردد، سپس نیروهای قدرتمند متوجه این موضوع میشوند که این امر حاصل همان دفاع مقدس ما است، ایران بعد از ۳۰۰ سال در دفاع قدرتمند شده است؛ در اقتصاد نیز باید همین اتفاق بیفتد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حلقه گمشده اقتصاد و دفاع را محکم گرفته و بنده تعجب میکنم چرا برخی از بچههای انقلاب فرهنگ را در مقابل اقتصاد قرار میدهند، در ابتدای تأسیس سپاه نیز برخی از افراد میگفتند سپاه باید ۹۰ درصد فرهنگی و ۱۰ درصد نظامی باشد اما بعدا مطرح شد سپاه ۱۰۰ درصد فرهنگی و ۱۰۰ درصد نظامی است که در یک طرف در اوج استراتژی نظامی بوده و از طرف دیگر افرادی که در آن خدمت میکنند اهل ایمان و تقوا باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: وقتی صحبت از اقتصاد میشود در واقع در ایران و در انقلاب صحبت میکنیم که این اقتصاد بدون فرهنگ امکانپذیر نیست؛ ارزشهای اقتصادی و جهاد اقتصادی همه در مقوله فرهنگ اقتصادی قرار میگیرند.

تورم، مالیات غیرمشروعی است که اکثر مردم پرداخت میکنند

رضایی با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی ۲ هدف مهم تحریمناپذیر کردن و استفاده از فرصتی برای به شکوفایی رساندن اقتصاد کشور است، گفت: از دل تحریمها باید اقتصاد ایران را به شکوفایی برسانیم، تورم در تمام دولتها بوده و دولت یازدهم قول میدهد که این تورم را تا ۲۵ درصد کنترل میکند اما باید گفت تورم مالیات غیرمشروعی است که اکثر مردم پرداخت میکنند.

وی با بیان اینکه ۳۵ سال از عمر انقلاب میگذرد اما چرا نمیتوانیم تورم را حل کنیم و چه کسی گفته که نمیتوان این درد را برطرف کرد، تصریح کرد: ۵۰ سال است که تورم وارد ایران شده و در حقیقت این تورم از میراثهای شاه بوده که در زندگی ما ادامه پیدا کرده است، اگر در این ۵۰ سال افزایش قیمتها در کشور همانند اروپا بود ارزش یک دلار هماکنون ۷ تا ۸ تومان بود نه ۳ هزارتومان.

اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که غربیها و آمریکاییها را بهزانو در آورد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که در مقابل تحریمها، غربیها و آمریکاییها را به زانو در آوریم به طوری که آنها اذعان کنند تحریمها کاری اشتباهی بوده است.

نظر شما
پربیننده ها