درخواست اوباما از چند سناتور برای سفر به مصر

با وجود انتقادهای فراوان تظاهرکنندگان مصری علیه سیاست های امریکا، باراک اوباما از چند سناتور جمهوریخواه امریکایی خواسته است با سفر به مصر با مقامات ارتش و مخالفان آن برای پایان بحران در این کشور دیدار و گفتگو نمایند.
کد خبر: ۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲ - 31July 2013

درخواست اوباما از چند سناتور برای سفر به مصر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، پس از گذشت چند روز از انتقادها و شعارهای تظاهرکنندگان مصری علیه سیاست ها و مواضع امریکا در قبال بحران کنونی این کشور، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از چند سناتور جمهوری خواه خواسته است برای دیدار و گفتگو با مقامات ارتش مصر و مخالفان آنها به مصر سفر نمایند.

در حالی که از حدود چهار هفته گذشته و پس از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر در پی کودتای ارتش، این کشور صحنه ناآرامی ها و برخوردهای شدید طرفداران مرسی و مخالفان وی و همچنین نیروهای ارتش بوده است، دولت امریکا به روش های گوناگونی مانند سکوت در مقابل کودتا و پس از آن حمایت از دولت جدید مواضع خود را در قبال بحران در این کشور نشان داده است که با واکنش و انتقاد شدید مخالفان ارتش و حامیان محمد مرسی همراه شده است.

به گزارش "الجزیره"قطر: باتداوم تنش ها در مصر و پس از افزایش انتقادها و شعارها علیه مواضع امریکا در این رابطه، روز گذشته باراک اوباما رئیس جمهور امریکا از دو سناتور جمهوریخواه این کشور خواسته است با سفر به مصر برای حل بحران و پس از آن تعقیب منافع امریکا در این کشور، با دو طرف بحران دیدار و گفتگو نمایند.

در این راستا مک کین و لیندسی گراهام دو تن ار سناتورهای جمهوری خواه امریکا دعوت اوباما را پذیرفته و اعلام کرده اند به منظور گفتگو با مقامات ارتش و مخالفان آنها به مصر سفر خواهند کرد.

شایان ذکر است در روزهای گذشته نیز کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با سفر به مصر با مقامات دولت جدید این کشور و برخی رهبران ارشد اخوان المسلمین و همچنین محمد مرسی دیدار و گفتگو کرد که اولین دیدار مرسی پس از بازداشت وی توسط ارتش بوده است.

نظر شما
پربیننده ها