امیر پوردستان در مراسم تجلیل از فرماندهان ارشد دفاع مقدس؛

نزاجا اولین نیرویی بود که در ناامنی‌های کردستان سینه خود را سپر گلوله‌های دشمن کرد

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: هنگامی که ناامنی‌های کردستان آغاز شد اولین نیرویی که سینه خود را سپر گلوله‌های دشمن کرد نیروی زمینی ارتش بود که در همان مقطع زمانی دو هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد که 44 نفرشان خلبانان بالگردهای هوانیروز بودند.
کد خبر: ۱۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸ - 16April 2014

نزاجا اولین نیرویی بود که در ناامنی‌های کردستان سینه خود را سپر گلوله‌های دشمن کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، عصر امروز در مراسم تجلیل از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و 48 هزار شهید ارتش به ویژه "شهید صیاد شیرازی" و "شهید قرنی" اظهار کرد: بیست و نهم فروردین یک روز تاریخی و یکی از ایام الله در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: بیست و نهم فرودین روزی است که امام(ره) با تصمیم شجاعانه خود توطئه دشمن را مبنی بر انحلال ارتش خط بطلان کشید و ارتش را به آغوش ملت پیوند زد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به تعدادی از عوال موثر در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اولین و موثرترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی حضور روحانیت و  در رأس همه آنها نقش امام(ره) و تدابیر خردمندانه ایشان بود که کشتی انقلاب اسلامی ایران را به ساحل رساندند.

امیر پوردستان ادامه داد: از جمله عومل دیگر در پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده مردم در راهپیماییها بود که کمر رژیم طاغوت را شکست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیوستن بدنه ارتش به صفوف انقلابیون را از عومل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: یکی دیگر از عومل پیروزی انقلاب اسلامی که کمتر به آن پرداخته شده است پیوستن بدنه ارتش به انقلاب بود که این موضوع اتفاقی نبود، بلکه ریشه اعتقادی داشت و وقتی که امام(ره) دستور تخلیه پادگانها را صاد کردند بدنه ارتش با پیوستن به مردم، به آغوش انقلاب پیوند خورد.

فرمانده نزاجا با ذکر خاطرهای از افسران متعهد ارتش اذعان کرد: شهید کلاهدوز که از افسران گارد شاهنشاهی بود وقتی متوجه شد تانکهای رژیم پهلوی آماده حمله به مردم میشوند با هدایت افسران و درجهداران ارتش مانع حرکت تانکها شد که این نشأت گرفته از اعتقاد بالای کارکنان ارتش به امام(ره) و انقلاب بود.

سرتیپ پوردستان تشریح کرد: شعار انحلال ارتش یک شعار استراتژیک بود که امریکاییها برای خلع سلاح نظام اسلامی آن را مطرح کردند و به قدری این شعار را از رسانههای معروفشان عنوان کردند که برخی از مسئولین کشورمان نیز به باور انحلال ارتش رسیدند، اما با تصمیم شجاعانه امام(ره) و تصمیمسازی مؤثر مقام معظم رهبری، بر توطئه دشمنان خط بطلان کشیده شد.

وی ادامه داد: هنگامی که ناامنیهای کردستان آغاز شد اولین نیرویی که سینه خود را سپر گلولههای دشمن کرد نیروی زمینی ارتش بود که در همان مقطع زمانی دو هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد که 44 نفرشان خلبانان بالگردهای هوانیروز بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان بخشی از فعالیتهای نزاجا در جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی مسئولیت حفاظت از مرز با نیروی زمینی بود که در طول این مدت 2 میلیون و 500 نفر سرباز را آموزش داده است، این سربازها 24 ماه دوره سربازی و شش ماه دوره احتیاط را طی میکردند.

امیر پوردستان در پایان تصریح کرد: کارکنان ارتش خود را بدهکار نظام میدانند و آمادهاند در هر عرصهای با نثار جان خود از این نظام دفاع کرده و دین خود را ادا کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار