سرلشکر حسنی سعدی:

امام(ره) اجازه ندادند که خودروهای ارتش منفجر شود

معاون هماهنگ‌کننده ستادکل نیروهای مسلح گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چند تن از افراد انقلابی نزد امام(ره) رفتند و گفتند می‌خواهیم تعدادی از ماشین‌های ارتش را منفجر کنیم تا وحشتی میان نیروهای ارتش ایجاد شود، اما ایشان مخالفت کردند.
کد خبر: ۱۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ - 16April 2014

امام(ره) اجازه ندادند که خودروهای ارتش منفجر شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرلشکر حسنی سعدی، معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی حکومت نظامی بود چند تن از افراد انقلابی نزد امام(ره) رفتند و گفتند میخواهیم تعدادی از ماشینهای ارتش را منفجر کنیم تا وحشتی میان نیروهای ارتش ایجاد شود، اما امام خمینی(ره) فرمودند نمیتوانیم چنین کاری انجام دهیم، زیرا افرادی که در آن ماشینها حضور دارند از فرزندان ما هستند.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار ارتش در انقلاب اسلامی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب قلب نیروهای ارتشی با امام(ره) بود و آنها نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند؛ نیروی هوایی، نیروی زمینی و تمام ارگانهای ارتش هرگز در مقابل مردم قرار نگرفتند، در حالی که در انقلابهای تازه به ثمر رسیده دوران کنونی، ارتش آن کشور مقابل مردم کشورش قرار میگیرد.

معاون هماهنگکننده ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: پس از انقلاب منافقین به پادگانها در غرب و شمالغرب کشور حمله کردند تا بتوانند از این پادگانها برای خود اسلحه تهیه کنند، اما تصمیم شجاعانه امام(ره) در روز 15 اسفند مبنی بر اینکه ارتشیان به پادگانها برگردند و همچنین نامگذاری روز 29 فروردین به عنوان "روز ارتش" از سوی امام(ره) خط بطلانی بر توطئه دشمنان کشید.

سرلشکر حسنی سعدی در پایان خاطرنشان کرد: ارتش با ورود به کردستان ناامنیهای آن مناطق را کنترل و هوانیروز نقش بسزایی در 20 ماهه اول انقلاب ایفا کرد. اگر دشمن در کردستان موفق میشد شاید جنگ تحمیلی آغاز نمیشد و در همان کردستان دشمنان ما به هدف خود میرسیدند، اما آنها با رشادتهای ارتش این آرزو را به گور بردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار