امیر پوردستان در مرقد امام خمینی(ره)

29 فروردین روز احیای دوباره ارتش بود

امیر احمدرضا پوردستان گفت: رشادت‌ها و ایثارگری‌های ارتش و نزاجا توانست جلوی شوک اولیه جنگ را بگیرد.
کد خبر: ۱۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ - 17April 2014

29 فروردین روز احیای دوباره ارتش بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید بیعت با امام خمینی (ره) و شهدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به ویژه ۴۸ هزار شهید ارتش و تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی (ره) اظهار کرد: ۲۹ فروردین روز ارتش و حماسه آفرینیهای نیروی زمینی ارتش است که این روز با تصمیم شجاعانه امام خمینی (ره) به نام روز ارتش نام گذاری شد.

وی افزود: ارتش سه وظیفه قبل از پیروزی انقلاب بر عهده داشت. وظیفه داخلی ارتش حفظ تاج و تخت شاه و رژیم شاهنشاهی بود و اینکه تمام کشورهای منطقه را در جهت منویات آمریکا قرار دهد، وظیفه فرا منطقهای ارتش نیز این بود که جبهه جلوی ارتش ورشو قرار بگیرد.

امیرپوردستان اظهار کرد: ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک ارتش صد در صد وابسته به آمریکا بود. اما پیروزی انقلاب اسلامی و هدایتهای مدبرانه امام (ره) باعث شد این ارتش وابسته، یک ارتش مستقل و مردمی شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به رشادتهای ارتش در اوایل انقلاب اذعان کرد: در زمان ناامنیهای شمال غرب، اولین یگانی که سینه خود را آماج گلولههای دشمن کرد ارتش بود. لشگر ۲۸ کردستان و ۶۴ ارومیه به مقابله با دسیسه منافقین پرداختند و با رشادتهای خود باعث شدند که منافقین به اهداف نرسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در درگیریهای کردستان ۲ هزار شهید تقدیم نظام کرده است. نیروی دریایی در خلیج فارس درسی را به نیروهای بعثی داد که هرگز جرئت نکردند وارد آبهای کشور شوند. همچنین نیروی هوایی سیلی محکمی به خلبانان بعثی زد که هرگز طعم تلخ آن را فراموش نخواهند کرد.

وی در پایان اذعان کرد: رشادتها و ایثارگریهای ارتش و نزاجا بود که توانست جلوی شوک اولیه جنگ را بگیرد و دشمنی را که آمده بود ۳ روزه به تهران برسد به عقب براند که تمامی این رشادتها و اقتدار ارتش برمی گردد به تصمیم شجاعانه امام که ارتش را در روز ۲۹ فروردین احیا کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار