تحولات امنیتی لبنان

ارتش لبنان چند تروریست سوری را دستگیر کرد/نشست امنیتی لبنان با حضور نماینده حزب الله

ارتش لبنان از دستگیری شش تروریست سوری در منطقه مرزی "راشیا الوادی" خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ - 20April 2014

ارتش لبنان چند تروریست سوری را دستگیر کرد/نشست امنیتی لبنان با حضور نماینده حزب الله

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری "النشره"، اخبار آخرین تحولات امنیتی در لبنان بدین شرح است:

دستگیری ۶ تروریست سوری توسط ارتش لبنان

اطلاعات ارتش لبنان گروهی از جنگجویان سوری وابسته به گروهک "جبهه النصره" را در کمینی نزدیک شهرک بیت لهیا در استان راشیا الوادی در شرق لبنان دستگیر کردند.

این تروریستها از طریق شهرک "عرسال" لبنان وارد خاک لبنان شده و سلاح خود را زمین گذاشتند، آنها قصد داشتند از راشیا عازم بیت جن در خاک سوریه شوند.

نشست امنیتی لبنان با حضور نماینده حزب الله/وزیر کشور لبنان: به هماهنگی با حزب الله نیاز داریم

نشست امنیتی لبنان روز گذشته در محل وزارت کشور با حضور "حاج وفیق صفا" رئیس کمیته امنیت و ارتباطات حزب الله برای بررسی شرایط امنیتی این کشور درباره شهرک الطفیل تشکیل شد.

"نهاد المشنوق" وزیر کشور لبنان هدف از تشکیل این جلسه امنیتی را ایجاد برنامهای عملی برای کمک به لبنانیهای حاضر در شهرک الطفیل که تنها از طریق خاک سوریه میتوانند وارد مناطق امن در لبنان شوند، اعلام کرد.

وزیر کشور لبنان تاکید کرد که بدون همکاری حزب الله، نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان امکان کمک به شهروندان لبنانی که در شهرک الطفیل گرفتار شدهاند، وجود ندارد.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده نیروهای امنیتی لبنان نشستی دیگر برگزار میکنند تا ضمن تماس با فعالان و اشخاص موثر در شهرک الطفیل هماهنگیها برای خروج امن اهالی این شهرک با همکاری حزب الله فراهم گردد.

وی افزود: به هیچ فرد مسلح و شبه نظامی در این روستا اجازه خروج داده نمیشود و ما تنها مسئول حفظ جان لبنانیهای مقیم آنجا هستیم.

پایگاه خبری النشره نیز خبر داد: ارتش لبنان در منطقه البولیفار در طرابلس لبنان در تعقیب جنگجویان سوری است که از خاک سوریه وارد این منطقه طرابلس شدهاند.
 

نظر شما
پربیننده ها