امیر ضرابی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس:

بیش از 280 خلبان شهید، تقدیم انقلاب اسلامی شدند

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به ایثارگری های دوران دفاع مقدس گفت: بیش از 280 خلبان شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شدند.
کد خبر: ۱۶۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ - 20April 2014

بیش از 280 خلبان شهید، تقدیم انقلاب اسلامی شدند

امیر محمود ضرابی از خلبانان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به ایثارگری های خلبانان در جنگ تحمیلی به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: یکی از شهدای خلبان نیروی هوایی امیر ذوالفقاری بود که با هواپیمای شناسایی پرواز از نوع فانتوم از مراکز حساس و مهم عراق عکس می گرفت.

وی ادامه داد: عکس گرفتن از مجلس شورای عراق، کاخ صدام و نقاط مهم جبهه ها از جمله محدوده ماموریتی این خلبان ایثارگر بود که در یکی از ماموریت ها به شهادت رسید.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی خاطر نشان کرد: در اوایل جنگ تحمیلی امام راحل به وزیر کشور وقت آن روز فرمان دادند تا نام خلبان های ایثارگر و رزمندگان اسلام در شهرهای خودشان بر روی خیابان ها گذاشته شود که نام کاپیتان علی بختیاری بر روی خیابانی در نارمک و نام من بر روی یکی از خیابان های کرمان نامگذاری شد.

امیر ضرابی تصریح کرد: خلبانان ایثارگر نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس شب و روز پرواز در ماموریت های مختلف شناسایی و پشتیبانی هوایی داشتند و تعدادی از خلبانان منحصر به فرد جهان که اجازه دارند در باندهای خاکی بدون چراغ در شب بلند و نشست داشته باشند در کشور ما خدمت می کنند.

وی با تاکید براینکه آرامش امروز را مدیون خون شهدا هستیم گفت: امروزه موفقیت ما در عرصه های سیاسی و بین المللی  که موجب افتخار ما است مدیون ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان این مرز و بوم است.

امیر ضرابی گفت: در حال حاضر حدود 286 خلبان شهید و 56 آزاده و حدود 85 خلبان جاوید الاثر داریم که نام آنها در دفتر ایثارگری این ملت ثبت شده است.

وی با معرفی اجمالی چند نفر از شهدای شاخص نیروی هوایی گفت: شهید بابایی نمونه انسان خالص بود و شهید دوران با همه وجودش به ایران عشق می ورزید و از جنس شهادت بود، شهید علیرضا یاسینی با تمام وجود عاشق پرواز بود و در حین خدمت بالادست و پایین دست برای او فرقی نمی کرد.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار داشت: تمامی شهدا در راه جهاد فی سبیل الله حرکت کردند و خون خود را برای سرافرازی و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی دادند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بلند پرواز
|
-
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
0
5
.باسلام. لطفا از خلبان علی اصغر بهنیا مطلب بگذارید...
با تشکر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار