سناریوسازی جدید اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران

پایگاه صهیونیستی "دبکا" در راستای اظهارات وزیر اطلاعات این رژیم، صحبت‌های رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را "فریبکارانه" خواند و مدعی شد که ایران بخشی از اورانیوم با غنای پایین خود را به سایت پارچین منتقل کرده است و اجازه بازرسی نمی‌دهد.
کد خبر: ۱۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱ - 21April 2014

سناریوسازی جدید اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، پایگاه صهیونیستی "دبکا" روز یکشنبه در ادامه سناریوسازی اسرائیل در مورد برنامه هستهای ایران، تهران را به تلاش برای غنیسازی در سایت نظامی "پارچین" متهم کرد.

این پایگاه در راستای اظهارات دیروز مقامات اسرائیل، صحبتهای اخیر "علیاکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد حل مسئله نیروگاه آب سنگین اراک و خنثیسازی نیمی از ذخایر اورانیوم ۲۰درصد را "فریبکارانه" خوانده است.

این پایگاه در گزارش امروز خود ادعا کرده است که ایران ۱۳۰۰ کیلوگرم از اورانیوم با غنای پایین خود را به "پارچین" منتقل کرده و با نصب ۱۶۳۰ سانتریفیوژ در آن محل، قصد دارد به غنیسازی بیشتر این اورانیوم بپردازد.

ادعای "دبکا" در حالی مطرح میشود که کارشناسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی تاکنون ۲ بار از سایت نظامی پارچین بازدید کرده و به عدم ارتباط آن با برنامه هستهای ایران اذعان نمودهاند.

علاوه بر این، "دبکا" زمانی این فضاسازی را آغاز کرده است، که آژانس بینالمللی انرژی اتمی روز پنجشنبه، با انتشار گزارشی رسما خنثیسازی نیمی از ذخایر اورانیوم ۲۰درصد ایران را تائید کرد.

دیروز نیز "یوال اشتاینیتز" وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیمصهیونیستی هم حل مسئله اراک را کم اهمیت خواند و مدعی شد که ایران تلاش میکند تا توجه جامعه جهانی از مسئله غنیسازی را منحرف کند. این در حالی است که رژیمصهیونیستی پیش از این مدعی بود نیروگاه آب سنگین اراک "کوتاهترین راه برای رسیدن به بمب اتم" است. با این حال، و پس از آنکه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، از قابلحل بودن مسئله نیروگاه اراک سخن گفت، "اشتاینیتز" در مصاحبه با کانال ۲ تلویزیون اسرائیل، حل این موضوع را توطئهای از جانب ایران خوانده است.

ادعای "دبکا" و مقامات اسرائیلی پس از آن منتشر میشود که اظهارات روز گذشته علی اکبر صالحی امیدواریهای زیادی را در مورد حل موضوع هستهای به وجود آورد و جوی مثبت را بر فضای رسانهای حاکم کرد. با این وجود تلآویو تلاش میکند تا همچنان در مسیر دستیابی به توافق هستهای ایجاد شک و شبهه و سنگاندازی کند.

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (ایران، آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) در حالی روز ۲۳ اردیبهشت دور دیگری از مذاکرات هستهای را در شهر وین اتریش برگزار میکنند، که آژانس بینالمللی انرژی اتمی در تازهترین گزارش خود پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال توافق موقت ژنو را تائید کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار