پاسخ ایران به تحریم‌های آمریکا افزایش سانتریفیوژ‌ها بود

یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: ایران با افزایش تعداد سانتریفیوژ‌ها در زمان تحریم‌ها به آمریکا که می‌خواست از تحریم‌ها به‌عنوان اهرم قدرت استفاده کند پاسخ داد.
کد خبر: ۱۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵ - 21April 2014

پاسخ ایران به تحریم‌های آمریکا افزایش سانتریفیوژ‌ها بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، وبگاه شبکه خبری سیانان در گزارشی به ذکر دلایلی پرداخت که آمریکا نباید شانس توافق هستهای با ایران را از دست بدهد.

این رسانه آمریکایی مینویسد در حالی که احتمال وقوع یک پیروزی دیپلماتیک در مذاکرات هستهای با ایران وجود دارد عدهای با برخی لفاظیها تلاش دارند وقوع هرگونه توافقی بین طرفین را محدود کنند.

سیانان به اظهارات رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا اشاره میکند که مذاکرات بین ایران و کشورهای ۱+۵ را از جمله عواملی دانسته بود که باعث خواهد شد بازه زمانی ایران برای گریز از موانع محدودکننده برنامه هستهای ایران بین ۶ تا ۱۲ ماه افزایش یابد.

سیانان در ادامه ضمن اشاره به اظهارات مقامات اسرائیلی از جمله "یوال اشتاینیتز"، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل در همین مورد مینویسد: "اما درباره اظهارات آن دسته از منتقدان معتقد به نظام تحریمها مانند منندز و اشتاینیتز این تناقض وجود دارد که ایران طی دهه گذشته و همزمان با اعمال تحریمها تعداد سانتریفیوژهای خود را از ۳۰۰ سانتریفیوژ به ۱۹۰۰۰ افزایش داده است".

این شبکه خبری در ادامه این انتقاد را مطرح میکند که مخالفان دیپلماسی با ایران جایگزینی برای دیپلماسی که آن را نمیپسندند، ندارند.

سیانان نوشت: "مخالفان دیپلماسی بایستی درباره این واقعیت بیندیشند که در حالی که آمریکا تلاش کرده از تحریمها بهعنوان اهرم قدرت علیه ایران استفاده کند پاسخ تهران این بوده که تولید سانتریفیوژها را افزایش دهد. بنابراین، آمریکا از مدتها پیش به اتخاذ مسیری متفاوت در سیاستش در قبال ایران نیاز داشته است".
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار