حمید پارسا در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس

خانقاه عشق و عرفان در قله بازی دراز است

راوی دفاع مقدس با معرفی عملیات بازی دراز و بازدید شهید بهشتی از این منطقه گفت: شهید آیت الله بهشتی در بازدید از این منطقه گفتند: به عرفا بگویید خانقاه عشق و عرفان در قله بازی دراز است.
کد خبر: ۱۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴ - 21April 2014

خانقاه عشق و عرفان در قله بازی دراز است

حمید پارسا راوی دفاع مقدس با اشاره به تاریخچه عملیات بازی دراز واجرای آن در سه مرحله به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس 3 عملیات در ارتفاعات بازی دراز در استان کرمانشاه و سر پل ذهاب انجام شد.

وی ادامه داد: سرپل ذهاب و عبور از قصر شیرین و دسترسی به گردنه پاتاق و اسلام آباد غرب از جمله اهداف دشمن در این 3 عملیات بود چراکه در صورت دسترسی به این منطقه آتش توپخانه ای ما را به بغداد دور می کرد.

راوی دفاع مقدس تصریح کرد: با استقرار دشمن در بازی دراز و دشت پل ذهاب بر جاده های مواصلاتی در منطقه مسلط بود.

وی با اشاره به اولین عملیات بازی دراز گفت: این عملیات مصادف با شب عاشورا و آبان سال 59 بود که چندان موفقیتی به دست نیامد و اولین شهید شهرستان کرج در این عملیات شهید مسعود گروسی و اولین پاسدار شهید غلامرضا خداوردی لو و شهید اسماعیل بختیاری بود.

راوی دفاع مقدس گفت: عملیات بعدی بازی دراز از 2 اردیبهشت سال 60 آغاز شده و تا 8 آن ماه ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات ارتفاعات بازی دراز آزاد شد و شهید خلبان شهید شیرودی در 8 اردیبهشت ماه به شهادت رسید.

وی با اشاره به معرفی دیگر شهدای عملیات بازی دراز گفت: شهید حاج علی موحد دانش، شهید رضایی از جمله شهدای این عملیات بودند که شهید دانش فرمانده گردان در حین عملیات مچ دستش قطع شده اما به دلیل حساسیت عملیات این مجروحیت را اظهار نمی کند اما بعد از گذشت 8 ساعت بی رمق و بی حال شده وتازه اطرافیان وی متوجه مجروحیت شهید می شوند.

پارسا خاطرنشان کرد: این رفتار نشان دهنده صبر ، مقاومت ، بردباری و ایثارگری این شهید بزرگوار است.
راوی دفاع مقدس با بیان اینکه ارتفاعات بازی دراز قدمگاه شهدای بزرگواری است افزود: این منطقه قدمگاه شهدایی چون آیت الله دکتر بهشتی است که اوایل خردادماه سال 60 به این منطقه رفتند و از اوضاع رزمندگان با خبر شدند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی پس از این بازدید گفتند "به عرفا بگویید خانقاه عشق و عرفان در قله بازی دراز است".

راوی دفاع مقدس گفت: شهید رجایی از دیگر مسوولیین کشور بودند که از ارتفاعات بازی دراز جهت مطلع شدن از اوضاع رزمندگان اسلام بازدید کردند.
 

نظر شما
پربیننده ها