ترور راهکار اصلی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت است/ آماری از ترورهای رژیم اسرائیل

به دلیل ناتوانی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت و همچنین نگرانی فزاینده آن از گسترش موج مخالفت ها، رهبران این رژیم ترور شخصیت های برجسته و رهبران فلسطینی و مقاومت را به عنوان یکی از ابزارهای اصلی حفظ خود در پیش گرفته اند.
کد خبر: ۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸ - 02August 2013

ترور راهکار اصلی رژیم صهیونیستی برای سرکوب مقاومت است/ آماری از ترورهای رژیم اسرائیل

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رژیم جعلی صهیونیستی از زمان تاسیس از ترور به عنوان یکی از ابزارهای اصلی خود برای حذف مخالفان استفاده کرده است و سران صهیونیست به این نکته پی برده اند که برای سرکوب مقاومت حذف تکتک مردم فلسطین به هیچوجه امکانپذیر نیست لذا برای جبران این امر ترور رهبران شاخص مقاومت فلسطین که هرکدام سرمنشاء بسیاری از فعالیتها و مقاومتهای ضداشغالگری علیه صهیونیسم بودند را در پیش گرفته اند.


از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی رهبران آن گمان کرده اند با ترور افراد برجسته فلسطینی میتوانند اندیشه مقاومت را در نطفه خفه کنند و هم استیلای خویش را بر مناطق افزایش دهند. همین نقشه درست در اشغال جنوب لبنان نیز به کار گرفته شد و مقامات صهیونیست برای مقابله با مقاومت مردان حزبالله از شیوه شکستخورده خود استفاده کردند که به گواهی تاریخ چیزی جز شکستهای پیدرپی و نفرت و نفرین عمومی عایدشان نشده است.


رژیم صهیونیستی هر چند از ابزارهای مختلفی برای سرکوب مخالفات ها و مقاومت مردم فلسطین علیه اشغالگری خود استفاده کرده است ولی ترور رهبران گروه های مختلف فلسطینی که نقش مهمی در بسیج جوانان داشته اند یکی از ابزارهای اصلی آنها در سال های گذشته و دوران کنونی بوده است.


در این راستا با شروع انتفاضهى جدید مسجدالاقصى، رژیم صهیونیستى بهمنظور خاموش کردن آتش انتفاضه، دور جدیدى از عملیات تروریستى خود را علیه فعالان انتفاضه و رهبران مقاومت ضد صهیونیستى در داخل سرزمینهاى اشغالى فلسطین شروع کرد.این رژیم با تشکیل چندین دسته و گروه تروریستى تحت عنوان جوخههاى مرگ، دهها تن از رهبران مقاومت ضد صهیونیستى و انتفاضه را در سرزمینهاى اشغالى به شهادت رساند. البته بیشتر افرادى که در ترور رهبران انتفاضه دست داشتهاند، از مزدورانى بودهاند که براى سازمان اطلاعات اسرائیل کار مىکردهاند.


ترورهای متعدد شخصیت های فلسطینی و رهبران مقاومت


اسرائیل در ادامه جنایات خود علیه مردم فلسطین به خصوص ساکنان نوار غزه همواره رهبران فلسطینی را به ترور تهدید کرد که البته تاثیر چندانی در جریان مقاومت نداشته است. در این رابطه دادگاه عالی اسرائیل قتل هدفمند را توجیه و آنرا در مقابل عملیاتهای انتحاری فلسطینیان تایید کرده است هر چند با واکنش جامعه جهانی به خصوص مخالفان این رژیم مواجه شده است. از جمله جنایات می توان به ترور بسیاری از رهبران گروه های فلسطینی مانند حماس و جهاد اسلامی و همچنین برخی اعضای برجسته حزب الله لبنان توسط دستگاه های امنیتی اسرائیل اشاره داشت.


ترور ابوحسن سلامه از فرماندهان فلسطینی در 1972
ترور غسان کنفانی ادیب، هنرمند و نویسنده فلسطینی و سخنگوی رسمی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در 8 ژوئیه 1972.
ترور موسی ابوزید از رهبران برجسته فلسطینی در یونان در 11 آریل 1973.
ترور احمد بوشکی نماینده ساف و همچنین عباس بشیر در اسلو و قبرس در 20 ژوئیه 1973.
ترور محیالدین شریف عضو شاخه نظامی حماس در 28 مارس 1977.
ترور ودیع حداد چهره سرشناس عملیاتهای انتقامجویانه علیه رژیم صهیونیستی در 1980.
ترور نزیه مطر و محمد طه از اعضای مقاومت فلسطین در آلمان در 16 ژوئن 1982.
ترور شیخ راغب حرب روحانی خستگیناپذیر و رهبر مقاومت جنوب لبنان در 16 فوریه 1984.
ترور سیدعباس موسوی دبیرکل پیشین حزبالله لبنان در 16 فوریه 1992.
ترور محمود خواجه مسئول شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در 21 ژوئن 1995.
ترور دکتر فتحی شقاقی نخستین دبیرکل سازمان جهاد اسلامی فلسطین در جزیره مالت در 26 اکتبر 1995.
ترور اسامه الجوابره از فعالان جنبش فتح در 23 ژوئن 2001.
ترور ابوعلی مصطفی رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین در 2001.
ترور ولید صبیح از فرماندهان گردانهای شهدای الاقصی در 16 ژوئن 2002.
ترور جهاد العمارین فرمانده گردانهای شهدای الاقصی در 3 ژوئیه 2002.
ترور محمود حسن الزطمه مهندس و فرمانده گردانهای قدس در 10 آوریل 2003.
ترور غالب عوالی از فرماندهان حزبالله لبنان در 18 ژوئیه 2004.
ترور بلال ابوعشمه و غانم غانم از فرماندهان گردانهای شهدای الاقصی و ایمن برهمه از گردانهای قسام در 21 آوریل 2004.
ترور شیخ احمد یاسین رهبر معنوی حماس در 22 مارس 2004.
ترور دکتر عبدالعزیز علی عبدالحفیظ رنتیسی رهبر و فرمانده جنبش حماس در 16 آوریل 2004.
ترور عماد فائز مغنیه فرمانده نظامی حزبالله لبنان در 12 فوریه 2008.
ترور محمود المبحوح فرمانده نظامی حماس در 19 ژانویه 2010.
ترور مهندس یحیی عیاش فرمانده شاخه نظامی حماس در 6 ژانویه 1996


اشاره به مهم ترین ترورهای صهیونیست ها


احمد اسماعیل یاسین معروف به شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی  (حماس) و ریاست مجمع اسلامی غزه بود. وی در سحرگاه روز دوشنبه سوم فروردین 1383 (2004) پس از اقامه نماز صبح در مسجد غزه در هنگام عزیمت به خانه با نظارت مستقیم شارون توسط سه بالگردهای ارتش اسرائیل ترور و در سن ۶۷ سالگی کشته شد.


فتحی شقاقی بنیانگذار گروه جهاد اسلامی فلسطین بود. وی در سال 1995 در یک عملیات نظامی که توسط موساد سازماندهی شده بود، کشته شد. اسحاق رابین، نخست وزیر وقت اسرائیل دستور ترور فتحی شقاقی را صادر کرد. او سالها پیش از انجام این عملیات تحت نظر عوامل موساد بود. در سال 1995 زمانی که شقاقی با گذرنامه جعلی مربوط و با نام ابراهیم الشاویش از کنفرانس لیبی به ایتالیا وارد شد، مقابل هتل محل اقامتش در این جزیره از سوی دو موتور سوار هدف قرار گرفته و کشته شد.


سید عباس موسوی، یکی از موسسین و دبیر کل سابق حزب الله لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل ترور شد. سید عباس موسوی در ۱۶ فوریه سال ۱۹۹2(1370) در حمله یگان ویژه نیروهای دفاعی اسرائیل کشته شد. او برای شرکت در مراسم هشتمین سالگرد مرگ شیخ شهداء به سمت جبشیت حرکت کرد و بعد از سخنرانی و حضور در «گلزار شهدا جبشیت» به شهر الشرقیه رفت، سپس راهی شهر کوثر به الیسا شد و در این شهر بر اثر اصابت موشک شلیک شده از هلیکوپترهای نیروهای اسرائیل به خودرو حاملش و همسرش ام یاسر و تنها فرزندش، در سن ۴۰ سالگی کشته شد.


علاوه بر این موارد، شکست مفتضحانه ارتش صهیونیستی در دو جنگ 33 روزه با حزبالله لبنان و 22 روزه با حماس، مقامات این رژیم را مجبور کرد تا اینبار نیز برای جبران بیآبروییهای خود دست به دو جنایت بزرگ بزنند و به زعم خود انتقام ناکامیهایشان را در این دو جنگ بگیرند. ترور «عماد فائز مغنیه» فرمانده مجاهد و اسطوره بیبدیل مقاومت در شامگاه 12 فوریه 2008 در منطقه کفرسوسه دمشق و «محمود مبحوح» فرمانده کارکشته و برجسته حماس در 19 ژانویه 2010 در هتل البستان شهر دبی کشور امارات از جدیدترین و مهم ترین عملیات های تروریستی اسرائیل علیه مقاومت فلسطین و لبنان است که چهره این رژیم را بیشتر آشکار کرد.


ترور دانشمندان هستهای ایران


دشمنی اسرائیل و عملیات های کورکورانه آن تنها به ترور رهبران فلسطینی و مقاومت منتهی نشده است بلکه این رژیم نقش اصلی را در ترور برخی شخصیت های علمی کشورمان نیز داشته است. در واقع در شرایطی که رهبران اسرائیل با استفاده از روش های مختلف نتوانسته اند از پیشرفت علمی هسته ای ایران جلوگیری نمایند با ادامه سیاست های تروریستی خود عملیات های علیه برخی چهره های علمی ایران نیز اجرا کرده اند که به آنها اشاره می شود.


از جمله عملیات های اسرائیل علیه ایران می توان به ترور دانشمندان هستهای ایران مانند مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، فریدون عباسی و مصطفی احمدی روشن اشاره داشت. شایان ذر است که آشکار بودن نقش صهیونیست ها در این ترورها به حدی است که منابع خبری غربی دست داشتن موساد در این ترورها را تأیید کردهاند. از جمله روزنامه انگلیسی زبان ایندیپندنت در مقالهای تحت عنوان «کشندهترین ترورکنندگان جهان» از موساد با نام «ماشین قاتل بیرحم اسرائیل» نام بردهاست و با برشمردن ترورهای این دانشمندان ایرانی گفتهاست که «در همه این ترورها امضای سرویس مخفی اسرائیل دیده میشود.


علاوه بر این موارد، برخی منابع نیز به نقل از سرویسهای اطلاعاتی غربی قتل مشکوک دیگر دانشمند هستهای ایرانی اردشیر حسن پور در تابستان ۲۰۰۷ را نیز به موساد نسبت دادهاند. شبکه "انبیسی" از ترور ۵ دانشمند هستهای از سال ۲۰۰۷ نام برد و به نقل از یک مقام رسمی آمریکایی، بدون فاش کردن هویت او، نوشت که حملات علیه دستاندرکاران برنامه اتمی ایران توسط اعضای سازمان مجاهدین خلق و با حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی سرویس اطلاعاتی اسرائیل انجام شدهاست.


 ترور دانشمندان هستهای سایر کشورها توسط اسرائیل


علاوه بر موارد فوق از آنجا که رژیم صهیونیستی همواره از افزایش قدرت کشورهای مسلمان هراس داشته است، در سال های گذشته عملیات های زیادی نیز علیه برخی چهره های علمی و سیاسی کشورهای منطقه اجرا نموده است که از جمله مهم ترین آنها می توان به ترور دانشمندان هسته ای کشورهای مسلمان منطقه اشاره داشت که در در اینجا برخی از مهم ترین آنها ذکر خواهد شد:


قتل دانشمند اتمی مصری به نام سمیره موسی در آمریکا در سال ۱۹۵۲ بوده است.
ترور دانشمند هستهای مصر به نام سمیر نجیب در سال ۱۹۶۷ در دیترویت آمریکا توسط اسرائیل
اسرائیل عامل قتل دانشمند علوم ارتباطات مصر به نام سعید بدیر نیز در سال ۱۹۸۰ بوده است.


در سال ۱۹۸۰ اسرائیل موفق میشود یحیی المشد، یکی از برجستهترین دانشمندان اتمی مصر را که در طرح اتمی عراق فعالیت داشت، در هتل مریدیان پاریس ترور کند.
همچنین می توان به بمباران تاسیسات هسته ای و شیمیایی عراق توسط ارتش اسرائیل در دوران صدام حسین نیز اشاره داشت.


 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار