قائم مقام بنیاد و امور ایثارگران:

شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زودی راه اندازی می‌شود

قائم مقام بنیاد و امور ایثارگران از راه‌اندازی شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این شورا در جریان اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران راه اندازی می شود.
کد خبر: ۱۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵ - 22April 2014

شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زودی راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "محسن انصاری" قائم مقام بنیاد و امور ایثارگران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ریاست شورا را رئیس جمهور و دبیر آن را بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به عهده دارند.

وی با بیان اینکه ۱۸ نفر از وزیران دولت نیز به عنوان عضو این شورا خواهند بود، گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از برنامههای راهبردی شورا به شمار میرود.

انصاری گفت: دبیرخانه شورای عالی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به صورت دائمی است تا ترویج این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین به اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ این قانون توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ آن توسط مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۵ فروردین سال ۹۲ زمینه اجرایی شدن آن فراهم شد و اکنون بخشهای عمدهای از این قانون به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری دستور دادند که این قانون در سال ۹۳ اجرایی شود، گفت: به همین منظور شورای برنامه ریزی اجرای قانون جامع تشکیل شده تا براساس ساز و کارهایی که پیش بینی شده این قانون برای ارایه خدمت بیشتر به ایثارگران اجرایی شود.

وی به پرداخت بیمه شاغلان یا بازنشستگان ایثارگر دیگر دستگاهها در سال جاری توسط بنیاد شهید خبرداد و گفت: قانون پرداخت بیمه این افراد به بنیاد شهید واگذار شده اما تاکنون اعتباری در این زمینه به بنیاد داده نشده است.

انصاری گفت: اعتبار مورد نیاز بیمه سلامت و تکمیلی شاغلان و بازنشستگان ایثارگر دیگر دستگاهها دو برابر اعتبار مورد نیاز در مقایسه با سال ۹۲ میباشد اما چون قانون است و مجلس تصویب کرده ما موظف به اجرای آن هستم.

نظر شما
پربیننده ها