اعلام حمایت احزاب اسلام گرای مصری از مقاومت فلسطین

برخی احزاب اسلام گرای مصر با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس حمایت خود را از آرمان آزادی فلسطین و مقاومت اعلام کردند.
کد خبر: ۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳ - 02August 2013

اعلام حمایت احزاب اسلام گرای مصری از مقاومت فلسطین


به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، احزاب اسلام گرای مصری طی بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس با بیان اینکه موضوع فلسطین یکی از محورهای وحدت بخش جهان اسلام است اعلام کردند به حمایت خود از مقاومت فلسطین ادامه می دهند.


به گزارش العالم: "فاروق العشری" معاون کنگره مردمی ناصری در رابطه با محتوای این به دو نکته اشاره کرده است. اول، پایبندی به اصولی مانند چشم پوشی نکردن از حتی یک وجب از خاک سرزمین تاریخی و مقدس فلسطین، آزادی قدس شریف از چنگال اشغالگران، و مخالفت با طرح ابتکارعربی سازش که در کنفرانس 2002 لبنان مطرح شد. نکته دوم اراده و عزم بیش از یک ونیم میلیون فلسطینی است که خواستار ادامه مقاومت، پایداری، رویارویی و مبارزه برای تحقق پیروزی هستند.


این مقام مصری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مبارزات و تلاش های جوانان مصری در حمایت از مقاومت فلسطین بیان کرده است: جوانان انقلاب 25 ژانویه، مسئله قدس را عامل همبستگی و از بین رفتن اختلافات میان مردم مصر می دانند. آنها سال گذشته با اعتراض به سفارت رژیم صهیونیستی در جیزه و محاصره آن با سر دادن شعارهایی علیه این رژیم، پرچم اشغالگران را پایین کشیدند.


همچنین دعوت از مردم مسلمان مصر و گروه های اسلام گرای در دیگر مشورهای منطقه برای مشارکت در راهپیمایی روز قدس از دیگر بخش های مهم بیانیه احزاب مصری در حمایت از مقاومت فلسطین به شمار می رود.

نظر شما
پربیننده ها