مدیر کارگروه انتشارات روایت فتح:

مجموعه جدید انتشارات روایت فتح با عنوان «جانبازان» به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد

مدیر گروه دفاع‌مقدس انتشارات روایت فتح گفت: از مجموعه کتاب‌های «جانبازان»، کتاب جانباز «حسن‌علی نوروزیان» نوشته «محمدصادق کریمی» به بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد رسید.
کد خبر: ۱۶۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ - 23April 2014

مجموعه جدید انتشارات روایت فتح با عنوان «جانبازان» به نمایشگاه کتاب تهران می‌رسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس یحیی نیازی، مدیر گروه دفاعمقدس انتشارات روایت فتح از نگارش مجموعه جدیدی با عنوان « جانبازان» خبر داد و گفت: اولین کتاب از مجموعه ی «جانبازان» که روایت زندگی جانباز حسنعلی نوروزیان است در نمایشگاه کتاب تهران در دسترس مخاطبین قرار می گیرد.

وی افزود: اکنون نگارش زندگینامه و خاطرات پنج جانباز را در دستور کار قرار دادهایم. در این مجموعه میکوشیم فراز و فرودهای زندگی یک جانباز را به جامعه مخاطب منتقل کنیم.
 
مدیر گروه دفاعمقدس انتشارات روایت فتح درباره فعالیتهای این گروه در حوزه تدوین و ثبت خاطرات جانبازان اظهار کرد: انتشارات روایت فتح چند مجموعه مانند روایت نزدیک، نیمهپنهان ماه، یادگاران، روزگاران، دوره درهای بسته و اینک شوکران دارد که در آنها به روایت خاطرات رزمندگان و خانواده شهدا و جانبازان شهید هشت سال دفاعمقدس میپردازد.
 
وی ادامه داد: انتشارات روایت فتح از سال گذشته رده جدیدی را برای انتشار کتابهای خود به نام جانبازان تعریف کرد. این رده به طیفهای مختلف نظیر جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان و قطع عضو تقسیم میشود و سرگذشت این را در صحنههای گوناگون زندگی و حضور در جامعه روایت میکند.
 
نیازی افزود: در تلاشیم با انجام مصاحبه، حقایق زندگی جانبازان و نحوه تحمل سختیهایی که در طول زندگی بر دوش میکشند را از نگاه آنها و مشکلاتی که اعضای خانواده جانبازان به ویژه همسران آنها با ایثار و فداکاری قابل تحسین تحمل میکنند به جامعه مخاطبان منتقل شود.
 
این نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: با توجه به اینکه شهدای ما در مقطع زمانی خاصی زندگی میکردند و در حین جنگ به شهادت رسیدند، روایتهای زندگیهایشان تا همان مقطع شهادت به پایان میرسید اما جانبازان به دلیل اینکه در جامعه حضور دارند و بعد از جنگ هم به حیاتشان ادامه دادهاند، فراز و فرودهای آنها در صحنههای گوناگون و حضورشان در جامعه، دارای برجستگیهایی است که اگر به درستی روایت شود، میتواند هم برای نسل آینده و هم در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت، مؤثر و مفید واقع شود.
 
وی بیان کرد: با همین نگاه مجموعهای تحت عنوان «جانبازان» در مؤسسه انتشاراتی روایت فتح مصوب شد و جمعآوری خاطرات دو جانباز دفاع مقدس، برای تحقیق و فراهم شدن نگارش، اقدام به کار شد..
 
نیازی در پایان گفت: با نسل پرسشگر و کمحوصلهای روبهرو هستیم و به همین دلیل مبنای نگارش کتابهای روایت فتح بر 48 تا 100 صفحه بوده، اما حق مطلب در این تعداد صفحه درباره جانبازان ادا نمیشود بنابراین تصمیم گرفتیم با به کارگیری قلم جذاب و روان، نگارش کتاب بین 200 تا 450 صفحه را در دستور کار قرار دهیم و در بیان مطالب به سراغ نوعی از نگارش برویم که دیگران پیش از این آن را تجربه نکرده باشند و به نوعی متفاوت و جذابتر از کتابهای منتشر شده با موضوع جانبازان باشد.
 
وی درباره نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، گفت: از مجموعه کتابهای «جانبازان»، کتاب جانباز «حسنعلی نوروزیان» نوشته «محمدصادق کریمی» به بیست و هفتمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران خواهد رسید.
 
نیازی افزود: مؤسسه انتشاراتی روایت فتح در بخش تحقیق کارگروه کتب دفاع مقدس خود، به رصد کردن جانبازان کشور از طریق سایتها، همایشها و یادوارههای شهدا خواهد پرداخت
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدصادق کریمی
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
با سلام.
نام نویسنده ی این کتاب اشتباه درج شده است.
نویسنده ی این کتاب محمدصادق کریمی است.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار