سید حسن نصرالله در سخنرانی روز قدس؛

اگر همه ما شیعیان را بکشید از فلسطین دست برنمی داریم / آیا وقت آن نرسیده تا انگشت را به سمت دشمن واقعی نشانه رویم؟

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه نابودی اسرائیل منفعت ملی اردن، سوری، مصری و لبنانی است گفت: هرکس که در مقابل پروژه صهیونیستی بایستد در واقع مانند کسی است که از فلسطین و آینده فرزندان و نسلش دفاع می کند.
کد خبر: ۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲ - 02August 2013

اگر همه ما شیعیان را بکشید از فلسطین دست برنمی داریم / آیا وقت آن نرسیده تا انگشت را به سمت دشمن واقعی نشانه رویم؟

دبیرکل حزب الله که به مناسبت روز قدس در مجمع سید الشهدا (ع) در ضاحیه در جنوب بیروت و در حضور هزاران لبنانی و مقامات سیاسی و دینی این کشور سخنرانی می کرد، افزود: امام خمینی (ره) توصیف دقیقی از رژیم صهیونیستی داشتند که آن را به غده سرطانی تشبیه کردند.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید حسن نصرالله در ابتدای این مراسم با اشاره به هدف نامگذاری  روز قدس می افزاید: هدف امام خمینی از نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان یادآوری کردن مساله قدس به همه مسلمانان و فراموش نکردن آن بود. بیان این نکته ضروری است که منظور ما از فلسطین همه فلسطینی که از دریا تا رود کشیده شده و امتداد دارد و فلسطینی که باید به طور کامل به مردم و ساکنانش  و صاحبان اصلی خود بازگردانده شود.

وی در ادامه گفت: ما امروز نیازمند زنده نگه داشتن روز جهانی قدس به خاطر آشکار کردن معانی و ارزشهای آن هستیم و هیچ کس در جهان حق رها کردن یا کوتاه آمدن از یک وجب از خاک فلسطین را ندارد. امام خمینی بیانیه ای را صادر کردند و در آن از همه ملتهای مستضعف دنیا خواستند که روز جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس بنامید و آن را گرامی بدارند و بعد از ایشان السید علی خامنه ای بر این دعوت تاکید کردند. من از همه شما تشکر می کنم که در این روز شرکت کردید و به دعوت امامتان خمینی لبیک گفتید.

سید حسن نصرالله با اشاره به سخن امام مبنی بر غده سرطانی بودن اسرائیل می افزاید: همه می دانیم که تنها راه رهایی از سرطان ریشه کن کردن غده سرطانی است. اسرائیل نه فقط برای فلسطین بلکه برای سوریه، لبنان، مصر و اردن و همه دولتهای خلیج فارس خطر دائم و بالقوه است.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به مسئولیت حراست از فلسطین و قدس می افزاید:  مقدار و حجم این مسئولیت از کشور به کشوری دیگر و از شخصی  به شخص دیگربراساس شرایط و امکانات و جغرافیا تفاوت دارد. موضع گیری سیاسی کمترین میزان مسئولیت است و میزان تلاش برای کمک مالی به مردم فلسطین سوالی است که روز قیامت از ما پرسیده می شود.

وی افزود: اگر موضوع فلسطین از ابتدا تا کنون در اولویتهای ما بود به جایی که الان هستیم نمی رسیدیم وهمه مصیبت هایی که امروز ملت فلسطین دچار شده است و همه منطقه مبتلای آن است به خاطر شانه خالی کردن از این مسئولیت است. امروزجهان عرب و آمریکا و غرب مانع این اولویت هستند. نمی خواهند مساله فلسطین و قدس در اولویت باشد  دائما می خواهند ملتها را به موضوعات دیگری سوق دهند. مثلا اسرائیل فلسطین را اشغال می کند و سایر دولتها می گویند اولویت اول ما مبارزه با کمونیست است.

نصرالله در ادامه تصریح کرد: اگر دولت های عرب آن میزان سرمایه که هزینه  جنگ  با ایران می کنند، صرف آزادی فلسطین می کردند، فلسطین تا کنون آزاد شده بود.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه اسرائیل به عنوان پایگاه و پایه و اساس پروژه صهیونیستی در منطقه است، گفت:  دولتهایی که به جای اسرائیل دشمن دیگری به نام ایران ساختند، هرهواپیمای جنگی و موشکی که به آن دست پیدا می کنند ضمانتی برای آمریکاست که برعلیه اسرائیل از آن استفاده نکنند.

وی افزود: دشمن جدید و ساختگی را بوجود آوردند و نامش را ایران گذاشتند و به دیگران اینگونه القاء کردند که دشمن فقط ایران و محور شیعه است و دولتهای عربی میلیاردها دلار هزینه صرف جنگ با ایران کردند که اگر یک پنجم آن را صرف آزادی فلسطین می کردند فلسطین آزاد شده بود و ملت فلسطین دچار این همه مصیبت و بدبختی نمی شد. اینها حقایقی است که ما با آن روبرو هستیم. بعد از آن که ایران و مجوس را دشمن تلقی کردند، گفتند: دشمن ما گسترش شیعه و محور شیعی است و اولویت امروز ما مقابله با خطر شیعه است. به گونه ای القا می کنند که ایران خطرناکتر از اسرائیل وطرح صهیونیستی است که همه اینها در تلویزیون ها و ماهواره هایی که توسط دولتهای عربی حمایت مالی می شوند. آیا این موضوعات در همه صفحات کتابها و روزنامه ها و مقالات نوشته نشده است؟

نصرالله ادامه داد: بدتر از ان خواستند بگویند درگیریهای موجود در خاورمیانه همگی قومی و فرقه ای است. آیا در مصر ما شاهد درگیریهای مذهبی هستیم یا سیاسی ؟ در لیبی و تونس شاهد درگیریهای سیاسی بزرگ هستیم نه مذهبی. آیا وقت آن نرسیده است دولتها و ملتها انگشت خود را به سوی دشمنی که به دنبال نابودی و خرابکاری است نشانه بروند؟ خطرناکترین طرح و پروژه ای که در منطقه ما وجود دارد.

نصرالله گفت :هرکسی از گروههای تکفیری، از نظر فکری و مالی و سلاح نظامی حمایت می کند در درجه اول او مسول همه مصیبتها، ویرانی هاست و بزرگترین خدمتها را به رژیم صهیونیستی و امریکا در منطقه  کرده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله همه کشورهای عربی و اسلامی از سوریه، مصر، تونس، افغانستان، پاکستان و صومالی را به گفتگوی سیاسی و توقف خونریزی و کشتار دعوت می کند، افزود: ما در روز قدس از همه می خواهیم که نسبت به این خطرهایی که در منطقه است هوشیار باشند و بدانند که تنها راه حل گفتگوی سیاسی است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که هرکجا که گروه های تکفیری حضور دارند آنجا شاهد خونریزی و فجایع مصیبت باری هستیم.

وی ادامه داد: اساس کار ما در حزب الله چه در داخل لبنان و چه در خارج از لبنان  تکیه بر مشترکات است وهمواره اینگونه عمل کرده و می کنیم. امروز ما نیازمند وحدت هستیم؛ زیرا میزان و سطح اختلافات به مرحله ویران کننده ای رسیده است. دامن زدن به اختلافات کینه ودشمنی ایجاد می کند. دشمن به دنبال نابودی ملتهای منطقه و ارتش و تجزیه ملتها است. می خواهند مسیحی، مسلمان وبویژه سنی و شیعه و عرب و فارس و ترک و کرد را از هم جدا کند و به جان هم بیندازد. همه علما در این زمینه مسولیت دارند و این جریانات مربوط به همه امت اسلامی می شود و نه فقط مربوط به فلسطین.

وی تاکید کرد: همه ما باید در همه کشورها دست به دست هم دهیم تا شکست را به این پروژه نابود کننده  و خرابکارانه تحمیل کنیم و همه ملتها، نخبگان و مردم می توانند این طرح اسرائیلی را شکست دهند و انشاءالله این پروژه شکست خواهد خورد و قدس همه ما را دور هم جمع می کند. با تمام اختلافات فکری، اعتقادی، دینی، سیاسی و موضوعات دیگر باید در کنار ملت فلسطین باشیم.

نصرالله گفت: ما در روز قدس تاکید می کنیم که به اولویتهایی که دشمنان ما به خاطر التزاممان به آن با ما دشمنی می کنند پایبند هستیم ودر کنار ملت فلسطین باقی خواهیم ماند و به ارتباط خوب با همه گروهها و جریانات فلسطینی علی رغم برخی اختلاف نظرهایی که درباره مساله سوریه و فلسطین با آنها داریم ادامه می دهیم.

نصرالله با اشاره به بسیاری از تحریکات و فتنه انگیزی های مذهبی  که در ماهواره ها، سایتهای اینترنتی و شبکه های اجتماعی به آن دامن زده می شود، افزود: الفاظی را در رابطه با شیعه به کار می برند که شایسته نیست که یک انسان بر زبان بیاورد و کسانی که این کار را می کنند به خوبی می دانند که چه می کنند و می خواهند که شیعه و علمای شیعه را علیه اهل سنت تحریک کنند تا آنها هم به اعتقادات اهل سنت بی حرمتی کرده و فحش بدهند یک هدف در پشت این دو قضیه وجود دارد و آن اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است. این امر منجر به قتل، جنایت و اتومبیل های بمب گذاری شده نظیر آنچه که در عراق و پاکستان و سوریه شاهد ان هستیم می شود.

نصرالله خطاب به آمریکا، اسرائیل، انگلیس و هم پیاله های آنان در منطقه گفت: ما می خواهیم  به دوست و دشمن خود بگوییم ما شیعه علی بن ابیطالب در جهان هستیم و هرگز از فلسطین و ملت فلسطین و مقدسات امت اسلامی در فلسطین چشم پوشی نخواهیم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: به ما رافضی، تروریست، مجرم و هر چه می خواهید بگویید و هرکجا که می خواهید جلوی هر مسجد و حسینیه ای که می خواهید  ما را بکشید. ما شیعه علی بن ابیطالب هستیم و هرگز فلسطین را رها نخواهیم کرد.

وی افزود: مقاومت حزب الله هر چقدر که مسولیت داشته باشد، تکلیف و مسئولیت خود را انجام خواهد داد. ما در حزب الله  با مقاومت بزرگ و تربیت شده ایم و از کودکی و نوجوانی دفاع از فلسطین، لبنان، قدس، مقدسات و کرامت امری است که با روح و جان و خون ما عجین شده است و از پدران خود به ارث برده ایم و به فرزندان و نسلهای آینده نیز منتقل خواهیم کرد و در این راه هزاران شهید مانند شهدای عزیزی چون سیدعباس موسوی، راغب حرب، عماد مغنیه و جگرگوشه های خود را تقدیم کرده ایم.

وی در ادامه گفت: در این روز قدس از جمهوری اسلامی ایران و کشور سوریه  به خاطر تمام  آنچه که به خاطر فلسطین و قدس و جنبش های مقاومت در لبنان و فلسطین تقدیم کرده اند که منجر به ضرر رساندن به  دشمن صهیونیستی و نقشه ها و توطئه های او شده است، تشکر می کنم .

نصرالله تاکید کرد: ما در حزب الله مقاومت هوشیارو آماده در حمایت از کشور و ملت خود خواهیم ماند و برای رویارویی با همه توطئه ها و طمع های این دشمن در کنار ارتش ملی لبنان  خواهیم ایستاد و به همه رهبران، افسران، سربازان و شهدا و مجروحان لبنان درود می فرستیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار