هاآرتص:

حزب‌الله با ده‌ها هزار موشک خود می‌تواند هر نقطه‌ای از اسرائیل را هدف قرار دهد

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در گزارشی با اشاره به افزایش تنش در مرزهای جنوبی لبنان، اذعان کرد حزب‌الله با ده‌ها هزار راکتی که در اختیار دارد می‌تواند هر نقطه‌ای در فلسطین اشغالی را هدف قرار دهد.
کد خبر: ۱۷۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ - 26April 2014

حزب‌الله با ده‌ها هزار موشک خود می‌تواند هر نقطه‌ای از اسرائیل را هدف قرار دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با انتشار گزارشی به بررسی وضعیت مرزهای لبنان و اسرائیل پرداخته است. "عاموس هارل" نویسنده این یادداشت با اشاره به تحولات ماههای اخیر در این مناطق، بروز درگیری میان رژیمصهیونیستی و حزبالله لبنان را محتمل دانسته است.

"هارل" با بیان اینکه در ماههای اخیر تحرکات نظامی حزبالله در مرزهای جنوبی لبنان افزایش یافته، نوشته این تحرکات در واقع پاسخی است به حملهای که جنگندههای اسرائیلی روز ۵ اسفند در طرف لبنانی دره بقاع انجام دادند. نویسنده هاآرتص، حملات نسبت داده شده به حزبالله پس از آن واقعه را "خط و نشان حزبالله برای اسرائیل" دانسته، مبنی بر اینکه اسرائیل شاید بتواند در سوریه دست به حمله بزند، "اما اگر از مرز لبنان عبور کند، باید بهای آن را بپردازد."

هاآرتص همچنین به حضور نیروهای حزبالله در سوریه پرداخته و با اشاره به برآوردهای اطلاعاتی اسرائیل از توان کنونی این گروه نوشته است: "حزبالله تجربیات عملیاتی مهمی اندوخته و در عین حال به تواناییهای نظامی خود اطمینان پیدا کرده است. آنها در حال حاضر ذخیرهای شامل دهها هزار راکت قادر به هدف قرار دادن هر نقطهای در اسرائیل را در اختیار داشته و جایگاه مذهبی و اقتصادی خود در جامعه شیعیان لبنان را تثبیت کردهاند."

در این یادداشت به ترور "حسان اللقیس" از فرماندهان حزبالله توسط عوامل اسرائیل نیز اشاره شده است. هارل هشدار داده که مقامات عرب سیاستهای واقعی خود را در بیانیههای عمومی اعلام میکنند و زمانی که سید حسن نصرالله دبیر کل حزبالله گفته است انتقام ترور لقیس و همچنین "عماد مغنیه" دیگر فرمانده ارشد حزبالله که چند سال قبل ترور شد، را میگیرد، احتمالا راست میگوید. وی به یادداشت "ابراهیم الامین" سردبیر روزنامه "الاخبار" هم اشاره میکند، که بعد از اظهارات سید حسن نصرالله نوشت: "در مرزهای جنوبی بوی خون میآید. صبر کنید تا ببینید."

وی همچنین مدعی شده است که حزبالله بعد از ترور لقیس و به خصوص پس از حمله جنگندههای اسرائیلی به داخل خاک لبنان، فعالیتهای خود علیه اسرائیل را افزایش داده و به چندین عملیات دست زده است. به نوشته هارل، به نظر نمیرسد که تلاشهای حزبالله برای پاسخ به اسرائیل، پایان یافته باشد و همچنان ادامه دارد.

به ادعای هارل حزبالله قصد آغاز جنگ با اسرائیل را ندارد، اما میخواهد با قرار دادن طرفین در آستانه جنگ، این پیام را به اسرائیل برساند که حق ندارد «به نیروهای این سازمان در خاک لبنان یا کاروانهای تسلیحاتی در سوریه، حمله کند.»

هارآتص در ادامه اذعان کرده است که افزایش تحرکات حزبالله در مرزهای جنوبی، در حقیقت پاسخی است به اقداماتی که اسرائیل در ماههای اخیر انجام داده است؛ از حملات متعدد به انبارهای تسلیحاتی در حومه دمشق تا ترور فرمانده حزبالله در پارکینگی در قلب ضاحیه. این یادداشت میافزاید: «اگر در بلندمدت واقعا تنشها در مرزهای شمالی (فلسطین اشغالی) افزایش یافت، نمیتوان نقش اسرائیل در بروز آن را نادیده گرفت.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار