فرمانده انتظامی استان قم:

هدف آرمانی پلیس کاهش جامعه مجرمان است

فرمانده انتظامی استان قم در جمع اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های این استان گفت: هدف آرمانی پلیس کاهش جامعه مجرمان است.
کد خبر: ۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴ - 26April 2014

هدف آرمانی پلیس کاهش جامعه مجرمان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست علمی و تخصصی با موضوع نقش مشاوره و مددکاری در کاهش آسیبهای اجتماعی به ریاست سردار "مجتبایی" فرمانده انتظامی استان قم و همچنین حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاههای استان قم در سالن جلسات ستاد این فرماندهی برگزار شد.

سردار مجتبایی در سخنانی با بیان اینکه "پویایی جامعه باعث میشود تا اثرات مشاوره افزایش یابد"، به ضرورت مشاوره از نگاه قرآن اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم سوره مبارکه شوری، "و امرهم شوری بینهم" به اهمیت مشاوره تاکید شده است.
 
وی در ادامه به مصالحه بیش از پنج هزار پرونده در مراکز مشاوره کلانتریهای استان نیز اشاره و اضافه کرد: این تعداد پرونده که باید به دادگاه ختم میشد با تلاش کارشناسان و مددکاران کلانتریها به مصالحه منجر شده است.
 
فرمانده انتظامی استان قم قدرت ایمان، علم و اخلاق بالا را لازمه مشاوره دانست و افزود: مسئلهشناسی باید جزء وظایف و دانستههای مشاوره دهنده باشد، فردی که مورد مشاوره قرار میگیرد باید با علم و فنون جدید مورد مشاوره قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه اگر فکر مشاوره گیرنده توانمند نشود همچنان در مسائل زندگی دچار مشکل خواهد بود، ادامه داد: هنر مشاوره دهنده ایجاد توانمندی در فرد مورد نظر است.
 
سردار مجتبایی اهداف پلیس را نیز کاهش جامعه مجرمان، رسیدن به امنیت پایدار در جامعه و ارتقاء احساس امنیت عنوان و تصریح کرد: هدف آرمانی پلیس کاهش جامعه مجرمان است.
نظر شما
پربیننده ها