سقوط پهپاد آمریکایی در افغانستان/ طالبان مسئولیت سرنگونی پهپاد آمریکایی را برعهده گرفت

شبکه خبری پرس تی وی از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکا در استان کنر در شرق افغانستان خبر داد.
کد خبر: ۱۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ - 26April 2014

سقوط پهپاد آمریکایی در افغانستان/ طالبان مسئولیت سرنگونی پهپاد آمریکایی را برعهده گرفت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شبکه خبری پرس تی وی از سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکا در استان "کنر" در شرق افغانستان خبر داد.

این شبکه به جزئیات بیشتری در باره این خبر اشاره نکرد.

حملات پهپادهای آمریکایی در افغانستان از مسائل مورد مناقشه میان واشنگتن و کابل بوده است. بسیاری از حملات این هواپیماها به کشته شدن غیرنظامیان افغان انجامیده است.

آمریکا مدعی است از این هواپیماها برای حمله به ستیزهجویان افغان استفاده میکند.

همچنین شبکه پرس تی وی گزارش داد: گروه طالبان مسئولیت سقوط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکا در استان کنر در شرق افغانستان را بر عهده گرفت.

 مقامات افغان سقوط این پهپاد را تایید کردهاند اما ارتش آمریکا هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

این دومین پهپاد آمریکایی است که این ماه در افغانستان سرنگون شده است.

"فائز خورشید"، خبرنگار پرس تی وی در کابل در گفتوگو با این شبکه گفت: این پهپاد اوایل صبح امروز در روستای شیگل در استان کنر در نزدیکی مرز پاکستان سقوط کرد.

عبدالحبیب از مقامات پلیس این استان این حادثه را تایید کرد. این مقام پلیس گفت که علت سقوط این پهپاد مشکل فنی بوده است اما یکی از سخنگویان طالبان به سرعت مسئولیت ساقط کردن این پهپاد را در صفحه حساب کاربری توییتر خود بر عهده گرفت. این سخنگوی طالبان گفت که این گروه عامل سرنگونی این پهپاد در استان کنر بوده است.

مقامات نظامی آمریکا در افغانستان هنوز این خبر را تایید نکردهاند، اما گزارشها حاکی است نظامیان آمریکایی راههای این منطقه را بستهاند و بالگردهای آمریکایی اکنون بر فراز این روستا در پروازند و میخواهند لاشه این پهپاد را به پایگاه خود بازگردانند.

آمریکا به طور مرتب از پهپادها برای حملات و پروازهای شناسایی و جاسوسی در افغانستان و نیز در پاکستان استفاده میکند. واشنگتن مدعی است از این پهپادها برای حمله به ستیزهجویان استفاده میکند اما گزارشها نشان میدهد غیرنظامیان تاکنون اهداف اصلی حملات پهپادها بودهاند.

نظر شما
پربیننده ها