سازمان دیدبان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را متهم به جنایت جنگی و کشتار غیرنظامیان کرد

سازمان دیدبان حقوق بشر، رژیم صهیونیستی را متهم به جنایت جنگی و کشتار غیر نظامیان کرد و از ارتش این کشور خواست تا از کشتار غیرنظامیان دست بردارد.
کد خبر: ۱۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ - 26April 2014

سازمان دیدبان حقوق بشر رژیم صهیونیستی را متهم به جنایت جنگی و کشتار غیرنظامیان کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "روسیا الیوم" سازمان دیدبان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) روز گذشته در گزارشی ارتش اسرائیل را متهم به جنایت جنگی و کشتار غیرنظامیان کرد و از ارتش رژیم صهیونیستی خواست تا دست از کشتار غیر نظامیان بردارد.

این سازمان در بیانیه خود که در پایگاه اینترنتی این سازمان منتشر شده است گفته: نیروهای اسرائیلی سبب شدهاند که از ابتدای سال جاری ۴ غیر نظامی از جمله یک زن که از ناتوانی ذهنی رنج میبرد، کشته شوند و طبق اطلاعاتی که به سازمان ملل رسیده حدود ۶۰ شهروند فلسطینی در طی همین مدت در نزدیکی دیوار حائل میان اسرائیل با غزه مجروح شدهاند.

این سازمان سپس در گزارش خود میافزاید: هیچ یک از ۴ غیرنظامی که ارتش اسرائیل آنها را کشته است تهدیدی برای ارتش محسوب نمیشدند؛ چرا که فلسطینیها از مناطق مرزی برای اهدافی مانند کشاورزی و جمعآوری زباله و ضایعات که قابلیت بازیافت دارند، استفاده میکنند.

از سوی دیگر "ساره لیا ویتسون" مدیر بخش خاورمیانه این سازمان نیز گفته است: یک ماه پس از آنکه برخی نیروهای اسرائیل زخمی شدند و اقدام به کشتن فلسطینیها کردند؛ اسرائیل یک خطی نامرئی و متحرک در داخل غزه رسم نموده که بیم آن میرود که ارتش اسرائیل اقدام به کشتار مردان و زنان و کودکان به این بهانه که آنها از این خط عبور نمودهاند بکند.

سازمان دیدبان حقوق بشر همچنین گفته: سربازان اسرائیلی در مخالفت با قانون بینالمللی حقوقبشری بارها بر شهروندان و غیرنظامیان فلسطینی در نزدیکی دیوار حائل بین غزه و اسرائیل تیراندازی نمودهاند.

این سازمان گفته است: اقتصاد فلسطین در غزه دچار ضرر بالایی به سبب بستن مرزها از سوی اسرائیل شده است؛ چرا که میزان بیکاری به حدود ۴۰ درصد رسیده و بیش از ۷۰ درصد از ساکنان غزه از کمکهای انسان دوستانه استفاده میکنند.

شایان ذکر است که طبق اعلام دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، نیروهای اسرائیلی درسال ۲۰۱۳، ۵ شهروند فلسطینی را کشته و ۶۰ تن دیگر را نیز مجروح ساختند و امسال نیز تا کنون ۴ شهروند غیر نظامی را کشته و بیش از ۶۰ تن را در این مناطق مجروح کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار