واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام آمریکایی:

کویت صد‌ها میلیون دلار به تروریست‌های فعال در سوریه کمک کرده است

مقامات دولتی آمریکا می‌گویند شخصیت‌ها و نهادهای کویتی تاکنون صد‌ها میلیون دلار به گروه‌های تروریستی فعال در سوریه از جمله "جبهه النصره" کمک مالی کرده‌اند.
کد خبر: ۱۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ - 26April 2014

کویت صد‌ها میلیون دلار به تروریست‌های فعال در سوریه کمک کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «شخصیتها و نهادهای خیریه» کویتی تاکنون صدها میلیون دلار به گروههای تروریستی فعال در سوریه نظیر «جبههالنصره» کمک مالی کردهاند. این خبر را مقامات دولتی آمریکا به روزنامه «واشنگتن پست» دادهاند.

ماه گذشته نیز «دیوید کوهن» معاون وزارت خزانهداری آمریکا، کویت را «کانون جمعآوری کمک برای گروههای تروریستی فعال در سوریه» خواند. به نوشته واشنگتنپست، کویت تاکنون تلاش کرده تا در این رابطه موضعگیری علنی داشته باشد و اغلب توجهات به کمکهای عربستان و قطر متمرکز بوده است.

با وجود آنکه پارلمان کویت سال گذشته قانونی را برای جلوگیری از جمعآوری کمک برای گروههای تروریستی به تصویب رساند، اما یک مقام آمریکایی که میخواهد نامش فاش نشود، میگوید: «متأسفانه از آن زمان، ارادهای برای اجرای این قانون نشان داده نشده است.»

همچنین یک مقام در وزارت خزانهداری آمریکا با اشاره به «واحد اطلاعات مالی» که به توصیه واشنگتن در کویت ایجاد شده و هدف از آن ردگیری مبادلات مالی مشکوک است، میگوید این واحد هنوز عملیاتی نشده و این امر سوالاتی را در مورد وجود اراده برای پیگیری قانونی این موارد، به وجود آورده است.

کویت از سال ۱۹۹۱ به بعد یعنی زمانی که نیروهای آمریکایی برای آزادسازی این شیخنشین از اشغال عراق تحت حاکمیت «صدام حسین» وارد این کشور شدند، جزو متحدان اصلی واشنگتن به شمار میآید. آمریکا حمله سال ۲۰۰۳ خود به عراق را نیز از کویت آغاز کرد و در طول جنگ این کشور از اصلیترین پایگاههای پشتیبانی نیروهای آمریکایی به شمار میآمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار