رویترز ادعا کرد؛

افزایش حضور اطلاعاتی آمریکا در عراق

مقامات کنونی و سابق دولت آمریکا می‌گویند در ماه‌های اخیر تعداد افسران اطلاعاتی آمریکا در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم، افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ - 26April 2014

افزایش حضور اطلاعاتی آمریکا در عراق

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، رویترز روز شنبه به نقل از منابعی در دولت آمریکا، از افزایش تعداد افسران اطلاعاتی این کشور در عراق خبر داد و نوشت که مقامات واشنگتن و بغداد برای بررسی آنچه آنان «نحوه برخورد با گسترش حضور گروههای تروریستی در عراق» نامیدند، جلسات اضطراریای تشکیل دادهاند.

به گفته دو مقام کنونی و یک مقام سابق دولت آمریکا، در حال حاضر تیمی متشکل از اعضای ارشد پنتاگون به بهانه کمک به دولت عراق برای مبارزه با گروه «داعش» در بغداد به سر میبرند. به ادعای مقامات آمریکایی، اعضای داعش که تلاش میکنند تا وضعیتی مشابه مناطق تحت کنترل در سوریه را در عراق ایجاد کنند، اکنون در مناطق نزدیک به بغداد نیز فعال شدهاند.
 
یک منبع در دولت آمریکا که به دلیل حساسیت موضوع خواسته نامش فاش نشود، از برگزاری نشستی تحت عنوان «کمیته معاونین» با حضور مقامات ارشد سیاستگذاری دولت آمریکا در واشنگتن خبر داده و هدف از این نشست را بررسی چشمانداز وضعیت امنیتی رو به وخامت عراق اعلام کرده است. این منبع، از نتیجه این نشست اطلاعی نداشته و «برنادت میهان» سخنگوی کاخ سفید هم از اظهارنظر در این مورد خودداری کرده است.
 
دو مقام کنونی و یک مقام سابق دولت آمریکا میگویند تعداد نیروهای اطلاعاتی این کشور در عراق افزایش یافته، اما هنوز هم تعداد آنها زیاد نیست. یک مقام سابق مطلع از قضیه، میگوید: «الان تعدادشان بیشتر از قبل شده است».
 
دولت عراق از چهار ماه قبل و پس از آنکه تروریستها کنترل بخشهایی از استان «الانبار» در غرب این کشور را تحت اختیار گرفتند، عملیات گستردهای را برای پاکسازی این مناطق از وجود تروریستها آغاز کرده است و این عملیات هنوز ادامه دارد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار