تعامل تنگاتنگ پلیس و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یک بال پرواز برنامه‌های ترافیکی، پلیس راهور و یک بال دیگر آن، مدیریت شهری است و همکاری و هماهنگی کاربردی و میدانی و تشریک مساعی این دو بخش ضامن موفقیت در این برنامه‌هاست.
کد خبر: ۱۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸ - 27April 2014

تعامل تنگاتنگ پلیس و معاونت حمل و نقل شهرداری تهران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید جعفر تشکری هاشمی"  معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: برای سال 93 در حوزه حمل و نقل و ترافیک 11 راهبرد داریم که البته آن را در برنامه 5 ساله ترافیک تهران که امسال سال اول اجرای آن است، مد نظر قرار داده­ایم. 

وی با اعلام این که راهبرد ابتدایی توسعه سیستم­های حمل و نقل عمومی به عنوان روشی مطمئن برای آمد و شدهای شهری است، تأکید کرد: تکمیل شبکه یکپارچه حمل و نقل عمومی در قالب یک مدل هماهنگ، مکمل و در دسترس است و مدیریت هوشمند ترافیک و استفاده از ابزارهای مکانیزه به جای روش­های ابتدایی و سنتی در اداره ترافیک، برنامه­های بعدی است.
 
ارتقای فرهنگ ترافیک محور کلیدی برنامه­های حمل و نقلی است
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که اصلاح و بهبود ساختار حمل و نقل از ساختارهای درون سازمانی تا ساختارهای برونسازمانی متناسب با مأموریت­ها دیگر راهبرد پیش­بینی شده است، اظهار کرد: سازگاری حمل و نقل با محیط زیست با توجه به این که محیط زیست شهر تهران به شدت آسیب دیده و به مثابه یک بیمار جدی نیاز درمان اساسی است، برنامه بعدی است.
 
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که انسان محور نمودن نظام حمل و نقل و این که شهر را به جای آن که برای حرکت خودروها طراحی کنیم، برای زندگی انسان­ها مناسب­سازی نماییم محور بعدی است، تصریح کرد: بدون تردید بین این که شهر جولانگاه خودروها باشد یا محل زندگی مردم و آرامش شهروندان، گزینه دوم را انتخاب می­کنیم.
 
وی با تأکید بر این که مدیریت تقاضای سفر به جای نگاه عرضه محور و افزایش ایمنی معابر شهری و تأمین ایمنی شهروندان و بهره­وری مناسب از شبکه معابر دیگر راهبردهای پیش­بینی شده است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک به عنوان محوری کلیدی در جهت تغییر رفتارهای ترافیکی برنامه بعدی است و مادام که این رفتارها حاکم باشد، راه به جایی نخواهیم بود.
 
فعالیتهای حمل و نقلی به مردم سپرده میشود
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این که ساماندهی حمل و نقل بار در تهران با استناد به ماده 9 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت از دیگر راهبردهای مورد نظر است، اظهار کرد: نهایتاً مشارکت مردم در فعالیت­های حمل و نقلی و سپردن کارها به مردم ضمن حفظ نقش حمایتی مدیریت شهری آخرین راهبرد از راهبردهای حمل و نقلی 11 گانه است.
 
 تشکری هاشمی با بیان این که سهم 1/56 درصدی از جا­به­جایی با حمل و نقل عمومی در سال 92 را به 4/60 درصد در سال 93 می­رسانیم، تصریح کرد: به این منظور تا پایان سال جاری سهم مترو را از 8/13 درصد به 4/16 درصد و سهم اتوبوسرانی و مینی­بوسرانی را از 20 درصد به 2/22 درصد می­رسانیم.
 
وی در پایان با تأکید بر این که در تاکسیرانی باید به تدریج برنامه­های انقباضی را آغاز کنیم، چرا که 78 هزار دستگاه تاکسی، 80 هزار دستگاه آژانس و 40 هزار مسافربر شخصی یعنی حدود 200 هزار وسیله نقلیه مسافربر سبک در یک شهر معنا ندارد، خاطرنشان کرد: نسبت به توسعه خطوط موجود و اجرای خطوط جدید و توسعه شبکه مترو با تلاش زایدالوصف اقدام می­کنیم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار