استاندار تهران:

خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در بحث پیشگیری از اعتیاد در جامعه ایفا می‌کنند

استاندار تهران با تاکید بر اینکه مردم باید در قبال موضوع مواد مخدر حساسیت داشته باشند، گفت: اگر این حساسیت در شهروندان باشد، در مدت زمان کوتاهی می‌توان به اهداف کاهش آسیب مواد مخدر دست یافت.
کد خبر: ۱۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵ - 27April 2014

خانواده‌ها مهم‌ترین نقش را در بحث پیشگیری از اعتیاد در جامعه ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "سید حسین هاشمی" استاندار تهران درباره اجتماعی کردن مواد مخدر به عنوان مهمترین برنامه ستاد مبارزه با مواد مخدر برای کاهش آسیب در جامعه به ویژه در بین جوانان گفت: با توجه به اینکه اعتیاد به یک مساله اجتماعی مهم تبدیل شده، استان تهران نیز این موضوع را در اولویت و دستور کاری خود قرار داده و از نوروز امسال جمع آوری معتادان کف خیابان با استفاده از ظرفیت بخش دولتی و خصوصی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، تهران چهره بهتری به خود گرفته است، افزود: معتادانی که جمعآوری میشوند به مراکز غربالگری و درمان ارجاع داده میشوند تا درمان آنها آغاز شود.
 
هاشمی با تاکید بر اینکه مردم باید در قبال موضوع مواد مخدر حساسیت داشته باشند، گفت: چنانچه این مساله به یک موضوع مهم و حساس در بین مردم تبدیل شود قطعا به خودی خود امر پیشگیری نیز اتفاق میافتد و از شیوع آن جلوگیری خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه خانوادهها مهمترین نقش را در بحث پیشگیری از اعتیاد در جامعه ایفا میکنند، اظهار کرد: وزارت کشور اجتماعیکردن موضوع مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده و به تبع آن یکی از اولویتهای استان تهران به عنوان پایتخت کشور نیز همین مساله است ضمن آنکه رسانهها از جمله صدا و سیما نیز ورود مناسبی به بحث مواد مخدر پیدا کردهاند.
 
استاندار تهران ضمن تاکید بر کنترل درست فرزندان از سوی والدین و همچنین ارتقا آگاهی از عواقب سوء مواد مخدر ابراز امیدواری کرد: با همکاری و حساسیتی که مردم نسبت به بحث اعتیاد دارند بتوان در مدت زمان کوتاهی این آسیب اجتماعی کاهش یافته و پیامدهای آن به حداقل برسد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار