کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت میراثی جاودان برای نسل های آینده

کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت با بیش از 10 هزار عنوان کتاب به 3 زبان فارسی، انگلیسی و عربی به پژوهشگران ارائه خدمات می دهد.
کد خبر: ۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸ - 03August 2013

کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت میراثی جاودان برای نسل های آینده

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رستمی مسئول کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت گفت: کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت با بیش از 10 هزار عنوان کتاب، 968 عنوان پایان نامه دانشجویی، 425 عنوان طرح پژوهشی، بخش مولتی مدیا و کتاب هایدیجیتالی، نشریات تخصصی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بخش کتاب های مرجع بهپژوهشگران ارائه خدمات می دهد.

رستمی اظهار داشت: هدف از نگهداری منابع ایثار و شهادت در سراسر کشور ذخیره سازی آنها به عنوان سند و به جا گذاشتن میراثی مانگار برای آیندگان است.

وی منابع اصلی این کتابخانه را شامل 3 قسمت اصلی دانست و افزود: منبع اصلی ما کتاب است و طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها و همچنین نرم افزارها و آثار مولتی مدیا از دیگر منابع این کتابخانه تخصصی است.

رستمی افزود: سه برهه تاریخی که برای دسته بندی کتاب ها در نظر گرفته شده تاریخ صدر اسلام و تاریخ ائمه، تاریخ جنبش ها و انقلاب های مردمی در ایران و جهان مثل انقلاب مشروطه یا انقلاب کوبا و تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ که از نهضت امام خمینی شروع می شود و مراحل پیروزی انقلاب، ترورها، تفکرات الحادی، گروهک ها و جریانات و دفاع مقدس را شامل می شود که عمده ترین و پرمخاطب ترین حوزه تاریخی ماست.

 وی افراد عضو این کتابخانه در تهران را 700 نفر دانست و تاکید کرد علاوه بر تهران در 20 استان کشور نیز کتابخانه ایثار و شهادت فعال می باشد که استان های گلستان، یزد و قم امکانات و فضای بهتر و بیشتری را برای این کار  اختصاص داده اند.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون از کشورهای مثل الجزایر، عراق، کویت و لبنان در حد وزیر یا معاون رئیس جمهور از کتابخانه ایثار و شهادت بازدید کرده اند و از تجربیات کشور ما در این زمینه بهره مند شده اند.

گفتنی است کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت به عنوان یک واحد اطلاع رسانی زیرمجموعه معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد، به منظورارتقای برنامه های تحقیقی و پژوهشی ایثار و شهادت و تامین نیازهای اطلاعاتیپژوهشگران و دانشجویان با بهره گیری از تکنولوژی های اطلاع رسانی به ارائه خدمات واشاعه اطلاعات تخصصی می پردازد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار