در واکنش به توافق فتح و حماس

وزیر اسرائیلی خواستار الحاق بخشی‌هایی از کرانه باختری شد

وزیر دارایی رژیم‌صهیونیستی با بیان اینکه عمر توافق "اسلو" رو به پایان است، خواستار الحاق بخشی‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل در پاسخ به اقدام «یکجانبه» فلسطینی‌ها در آَشتی با یکدیگر شد.
کد خبر: ۱۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶ - 28April 2014

وزیر اسرائیلی خواستار الحاق بخشی‌هایی از کرانه باختری شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از جزوزالمپست، "نفتالی بنت" وزیر دارایی اسرائیل در مصاحبه با خبرنگاران خارجی ضمن رو به پایان خواندن عمر توافق اسلو، خواستار برخورد "واقع گرایانه" با فلسطینیان و الحاق بخشهایی از کرانه باختری به اسرائیل شد.

رهبر حزب راستگرای "بنت یهودی" که به دلیل سیاستهای موافق شهرکسازی، به تندروی بر علیه فلسطینیان و مذاکرات سازش مشهور شده، ضمن حمله به توافق اخیر گروههای فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی گفت: "هر کسی که دید واقع گرایانهای به اوضاع جاری داشته باشد، خواهد دانست که اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک به صلح نخواهند رسید و اسرائیل میبایست تصمیمی عملی برای این شرایط بگیرد."

"بنت" گفت که دولت فلسطینی مطلوب وی، حداکثر یک حکومت خودگردان و به دور از اختیارات مستقل است.

این وزیر اسرائیلی در انتها مجاورت با فلسطینیها را "اجبار اسرائیل برای همزیستی با فلسطینیها" خواند و گفت: "شاید ما و فلسطینیها خیلی به یکدیگر علاقهمند نباشیم ولی حقیقت این است که با یکدیگر زندگی میکنیم."

جنبشهای فتح و حماس چهارشنبه گذشته از توافق برای تشکیل دولت آشتی ملی خبر دادند. بر این اساس قرار است دولتی تکنوکرات موقتا امور را در اختیار بگیرد و تا ۶ ماه دیگر انتخابات پارلمانی و ریاستجمهوری برگزار شود. صهیونیستها به این توافق واکنش منفی نشان داده و مذاکرات از پیش تعلیقشده سازش را متوقف کردهاند. "بنیامین نتانیاهو" نخستوزیر رژیمصهیونیستی امروز خواستار لغو این توافق شده و گفت "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان باید بین حماس و صلح با اسرائیل یکی را انتخاب کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار