محسن مومنی شریف:

نگاه مرحوم فردی به ادب و هنر نگاهی جهادی بود

رییس حوزه هنری در مراسم نکوداشت امیرحسین فردی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: مرحوم فردی نخستین نویسنده رمان انقلاب بود و نگاهی جهادی به ادب و هنر داشت.
کد خبر: ۱۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰ - 28April 2014

نگاه مرحوم فردی به ادب و هنر نگاهی جهادی بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، این مراسم با حضور خانواده مرحوم امیر حسین فردی، چهره ها و مسئولان فرهنگی و هنری از جمله سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش های ادبی، مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، محمد حسین صفار هرندی، هدایت الله بهبودی، علی انسانی، علی رضا متولی،محمد رضا سرشار، مصطفی رحماندوست، محمد حمزه زاده، حبیب ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای جوان، محمد ناصری، ابراهیم زاهدی مطلق، گلعلی بابایی، احمد شاکری، مرتضی گودرزی دیباج، فاضل نظری، ناصر فیض، مصطفی محدثی خراسانی، محمد جواد محقق،مرتضی سرهنگی،رضا اسماعیلی، مصطفی جمشیدی، راضیه تجار، جواد کامور بخشایش، موسی بیدج، صابر امامی، باقر رجبعلی،عباسعلی براتی پور و... حضور داشتند.

رییس حوزه هنری در این مراسم که به نام امیر ادبیات انقلاب اسلامی نامگذاری شده بود، بیان کرد: زنده یاد فردی سرچشمه عزت را خداوند تبارک و تعالی می دانست و به همین دلیل هرگز در طول عمر نسبتا طولانی هنری و ادبی اش، هرگز برای به رسمیت شناخته شدن در دسته و قبیله هنری و روشنفکری، سخنی نگفت و قلمی برخلاف اعتقاداتش نزد.

مومنی شریف بیان داشت: همه ما دیدیم که خداوند او را محبوب دلها کرد و چه در زمانی که همراه ما بود و چه حالا که در میان ما نیست به معنی واقعی کلمه عزیز بود و هست.

وی با تاکید بر اینکه کلام مرحوم فردی کلام پاکی بود، افزود: کلام او از اعتقاد و باور پاکی سرچشمه می گرفت، لذا بر دلها می نشست و ماندگار هم خواهد ماند. او نخستین نویسنده رمان انقلاب بود و اولین نویسنده ای که کتابش در خارج از کشور ترجمه و چاپ شد.

مومنی فردی را مرد کارهای شایسته و عمل صالح معرفی کرد و خاطر نشان کرد: کارهای مختلفی که زنده یاد فردی در حوزه های مختلف ادب انقلاب اسلامی، به ویژه شاگردانی که تربیت کرد و سنت های زیبا و بنیادهای نیکی همچون جشنواره داستان انقلاب و کتاب سال شهید غنی پور که بنا نهاد، صدقه جاریه ای هستند که همواره روح او و فرهنگ این مرز و بوم از آن بهره مند خواهد شد.

رییس حوزه هنری با اشاره به اینکه نگاه مرحوم فردی به ادب و هنر نگاهی جهادی بود، افزود: آقای فردی در مراسمی که به عنوان مدیر دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری معرفی شدعنوان کرد "نگاهم به این مسئولیت جهادی است و می کوشم حق جهاد را به جا آورم."

مومنی با اشاره به شعار امسال که اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، افزود: به همه جوانان مومن و بزرگانی که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند، پیشنهاد می کنم از سیره و روش آقای فردی بهره بگیرند به خصوص تجربه موفق او و دوستانش در راه اندازی کتابخانه مسجد جواد الائمه که کانونی برای پرورش نویسندگان و هنرمندان مومن و انقلابی شد، تأسی بگیرند که خوشبختانه این تجربه در قالب کتاب و فیلم هم درآمده است.

به گفته مومنی شریف پایداری فردی در مسئولیت ها و جاذبه اش در برخورد با جوانان از دیگر درس هایی ست که باید از او آموخت.

رییس حوزه هنری در پایان سخنان خود با تشکر از کسانی که نگذاشتند در یک سال گذشته نام و کار زنده یاد فردی فراموش شود، گفت: از شاگردان و همکاران او به خصوص در مرکز آفرینش های ادبی که با مدیریت مجاهدانه علیرضا قزوه تلاش های ارجمندی انجام دادند تشکر می کنم و یقین دارم روح نازنین آن بزرگوار از انجام این کارها شاد است.

شایان ذکر است در این مراسم نماهنگی با عنوان "آشیانه دردل" در خصوص مرحوم امیر حسین فردی پخش شد.

همچنین شاعرانی ونویسندگانی همچون عباسعلی براتی پور، مصطفی محدثی خراسانی، صابر امامی، علیرضا متولی، باقر رجبعلی و رضا اسماعیلی در نکوداشت او شعر خوانی کردند و با بیان خاطراتی، یادایشان را گرامی داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار