رحمتخواه:

نیروی انتظامی در نهادینه کردن امر به معروف در جامعه موفق است

مسئول آموزش و تربیت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: نیروی انتظامی در ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه موفق عمل کرده است.
کد خبر: ۱۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳ - 28April 2014

نیروی انتظامی در نهادینه کردن امر به معروف در جامعه موفق است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "موسی رحمتخواه" مسئول آموزش و تربیت عقیدتی سیاسی انتظامی کردستان صبح امروز در جلسه معاونت سازمانهای نظامی و قضایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه همواره در بحث امر به معروف و نهی از منکر چه از دیدگاه قرآن و احادیث و چه از منظر بزرگان دین امر به معروف بر نهی از منکر مقدم است، اظهار کرد: در هر جامعهای معروفات احیا و گسترش پیدا کند جایی برای خودنمایی و رواج منکرات باقی نمیماند.

رحمتخواه افزود: شناساندن معروفات به مردم به ویژه نسل جوان امری ضروری است و همین امر موجب جلوگیری از افزایش فعلهای منکر به دلیل عدم آشنایی افراد میشود.

مسئول آموزش و تربیت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: گاهی انجام فعل منکر تنها به دلیل عدم شناخت افراد در جامعه صورت میگیرد که باید با برنامهریزی صحیح این مهم صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه شروع امر به معروف و نهی از منکر از خود و خانواده مهمترین اصل در تحقق اهداف در این حوزه است، بیان کرد: تا خود و خانوادههایمان به این اصل اعتقاد نداشته باشیم، بدون شک در ترویج و نهادینهکردن آن در بستر جامعه به مشکل خواهیم خورد.

رحمتخواه افزود: به هر میزان این فریضه الهی در خانواده و دایره کوچکتر اطرافیان ما نهادینه شود به همان اندازه میتوانیم در همه گیر کردن آن در استان موفق باشیم.

مسئول آموزش و تربیت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کردستان نقش ترویج آموزههای دینی و انس با قران را در ترویج و نهادینهکردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیبدیل دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی با همکاری تبلیغات اسلامی در این زمینه گامهای خوبی برداشته و کلاسهای مختلف حفظ و قرائت قرآن برای پرسنل و خانوادههای آنها به صورت مرتب برگزار میشود.

وی ادامه داد:  برگزاری مسابقات و محافل انس با قرآن با هدف تشویق و ترغیب بیش از پیش فرزندان و همسران پرسنل نیروی انتظامی از دیگر اقدامات این نهاد است که طی سال در چندین مرحله برگزار و خروجی بسیار خوبی داشته است.

مسئول آموزش و تربیت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کردستان تصریح کرد: در سال گذشته در این حوزه بیش از 37 میلیون تومان اعتبار اختصاص و هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کلاسها و دورههای آموزشی اخلاق برای پرسنل، خانوادهها و همچنین سربازان وظیفه از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان است.

رحمتخواه در پایان از آغاز به کار کلاسهای پایگاهها در سطح شهرکهای مسکونی به منظور حفظ قرآن برای همسران و فرزندان پرسنل از هفته گذشته خبر داد و افزود: این کلاسها با استقبال بسیار خوبی از سوی خانوادهها روبهرو بوده شده است.

نظر شما
پربیننده ها