منابع رسانه‌ای فرانسوی اعلام کردند

قطر ماهیانه ۱۰۰ تروریست را برای جنگ در سوریه آموزش می‌دهد

پژوهش‌های انجام شده از سوی رسانه‌های فرانسوی بیانگر این است که قطر ماهیانه بیش از ۱۰۰ عنصر تروریستی را پس از آموزش در خاک خود برای جنگ به سوریه اعزام می‌کند.
کد خبر: ۱۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹ - 28April 2014

قطر ماهیانه ۱۰۰ تروریست را برای جنگ در سوریه آموزش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "پانوراما الشرق الاوسط"، وب سایت فرانسوی "انفوس دیفنس" نوشت: قطر عناصر تروریست را در خاک خود آموزش میدهد و سپس آنها را برای جنگ در سوریه و الحاق به گروه "ارتش آزاد" و جریانهای تندروی اسلامی از جمله "جبهه النصره" به این کشور اعزام میکند.

براساس این گزارش، همزمان با شعله ور شدن درگیریها بین گروه ارتش آزاد سوریه و گروه تروریستی "داعش"، یک تیم از تلویزیون فیس نیوز موفق شدند تحقیق مستند و پراهمیتی را انجام دهند که پرده از واقعیت جنگ در سوریه و کشورهای متحد با جریانهای مخالف با ارتش سوریه برداشت.

در این تحقیق آمده است، شبه نظامیان شورشی مجهز به دستگاههای ردیابی "GPS" هستند، این دستگاهها را آمریکا در کنار موشکهای ضد تانک در اختیار آنها قرار داده است.

این تحقیق نشان میدهد که چگونه شمار زیادی از شورشیان قبل از ورود به خاک سوریه آموزش میبینند. بنا به گفته این شورشیان، آنها یک هفته را در ترکیه برای انجام معاینات پزشکی بسر میبرند سپس به قطر میروند و در آنجا به مدت سه هفته نحوه کار با اسلحه "AK۴۷" و مسلسل و نیز موشکهای ضد تانک «SPG-۹» را فرا میگیرند.

در این تحقیق به نقل از یکی از شورشیان آمده است: "هر ماه گروه جدیدی به قطر اعزام میشود، و هر گروه حداقل شامل ۱۰۰ شورشی است".

این تحقیق نشان میدهد که همه شورشیان به "دستگاههای بیسیم، جلیقههای ضدگلوله و لوازم پزشکی کامل" مجهز میشوند و سپس تسلیحاتی در غرب حلب واقع در مرز مشترک با ترکیه در اختیار آنها قرار داده میشود. البته نیروهای آمریکایی این سلاحها تنها به شورشیانی که دورۀ آموزشی را گذرانده باشند تحویل میدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار